La
Comissió territorial d’urbanisme de l’Àmbit Metropolità de Barcelona ha aprovat
definitivament suprimir del Pla General Metropolità (PGM) la reserva de sòl per
a construir l’anomenat Vial de Cornisa
al vessant nord de la serra de Collserola. El PGM, aprovat el 1976, reservava
138 hectàrees al llarg de 15 quilòmetres de longitud per a construir una
carretera que uniria l’N-340 des de l’Ordal amb la C-17, la carretera que va de
Barcelona a Granollers. La connexió es faria travessant Collserola, des de
Molins de Rei fins a Cerdanyola del Vallès passant per Sant Cugat del Vallès.
L’alcalde
de Molins de Rei i regidor d’Urbanisme, Joan
Ramon Casals, ha celebrat aquesta notícia “que fa molts anys que esperàvem i que reivindicàvem conjuntament amb
els municipis de Sant Cugat i Cerdanyola”. I és que per Casals, aquest era “un projecte absurd, perquè no resolia
problemes de mobilitat i, en canvi, trinxava una part important del patrimoni
natural de Collserola”. En la
mateixa s’ha expressat el primer tinent d’alcalde, Xavi Paz, qui ha assegurat que “després
de molts anys de pressió i de reivindicació els molinencs i molinenques poden
estar tranquils perquè Collserola no es tocarà”, i ha afegit que “aquesta decisió és una gran notícia pel
nostre patrimoni i per la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Molins de
Rei”.
La serra de Collserola va ser declarada Parc Natural l’any 2010 per a
preservar un espai de gran valor en una zona densament poblada, com és l’àrea
metropolitana. Els terrenys que se suprimeixen de la reserva de sòl per a
construir el Vial de Cornisa passaran a formar part dels espais lliures del
parc.