FacebookTwitterYouTubeInstagramMail
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Som Molins de Rei
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Ajuntament

  • Com s’organitza l’Ajuntament?
  • Seu Electrònica
  • Legislació, normativa, documentació i estadístiques
  • Informació econòmico-financera
  • Comunicació i premsa
  • Transparència
  • Oferta Pública d’Ocupació
  • Subvencions
  • Convenis
  • Contacta amb l’Ajuntament
  • Contractes

No pots trobar el què busques?

Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Pàgines visitades

Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.

Home / Notícies / Cançons de la primavera
23 d'abril de 2021

Cançons de la primavera

Hola famílies! Sense gairebé adonar-nos som en plena primavera, encara que per la temperatura no ho sembli.

En aquesta entrada al bloc reprendrem la música, el cançoner i també farem una pinzellada referida a la pedagogia musical i parlarem sobre una altra característica del so: la intensitat.

L’educació musical és un gran recurs per treballar diferents aspectes sensorials, emocionals i motrius. La música i la vivència d’aquesta no s’ha de tractar com una realitat aïllada, ja que forma part de la nostra quotidianitat i de l’entorn. És un llenguatge que permet expressar-se amb el cos, tant amb la veu com amb el moviment i més endavant amb instruments diversos.

Com que cada infant és diferent l’hem de veure i tractar de forma individual ja que s’expressa d’una forma determinada, i l’educació musical també ha de ser tractada de la mateixa manera. No tots els infants ballaran amb la música. Alguns es deixaran anar, altres tractaran d’imitar el ball dels adults, per exemple. Quan són molt petits expressaran la seva alegria quan escoltin música tot flexionant les cames i movent tot el cos amunt i avall o cap als costats (per exemple quan ja se sostenen drets amb recolzament o quan estan a l’etapa de l’inici de la marxa, entre els 10 i els 15 mesos). En qualsevol cas, l’inici de l’audició musical per a la dansa hauria de ser de lliure expressió. Exercitar balls coordinats amb altres infants hauria de ser una tasca posterior, segons les capacitats i habilitats dels infants en relació al coneixement del propi cos, la coordinació global i la interacció amb els altres.

L’activitat musical individual, però, adquireix més força quan es realitza en grup, ja que les aportacions de cadascú es complementen amb les dels altres i es crea una connexió entre tots els seus membres. Aquestes primer es basaran en la dansa o en intents de percussió, primer de forma descoordinada i després més a l’uníson, fet que els revelarà que les accions de cadascú prenent com a referència el grup tindran com a resultat un determinat ritme. En el cas de les veus passarà el mateix, i els infants podran comprovar que el resultat de la seva coordinació amb els companys i companyes es reflectirà en una melodia concreta.

El tipus de cançons que es treballin també afavoriran el seu sentiment d’identitat cultural. La conjunció de moviments i de veus permetrà desenvolupar un sentiment de pertinença al grup.

D’altra banda, la característica del so anomenada “intensitat” està determinada per l’amplitud d’ona de la vibració de qualsevol objecte i de la mateixa veu humana. Aquesta dependrà de la quantitat d’energia que s’empri. D’aquesta manera, les ones més amples donaran lloc a sons forts, i les de menys amplitud provocaran sons més febles.

La intensitat la podem treballar amb la percussió forta o fluixa, amb la identificació de sons de diferents animals (un elefant fa un so fort i un gat el fa fluix, per exemple). Gràficament es pot representar el so fort amb una figura grossa i amb un traç enèrgic, i el dèbil amb una de petita i un traç suau o feble.

A continuació us afegim l’enllaç d’un post anterior on es treballava la intensitat de manera més amplia i trobareu exemples i recursos per tal de poder-la treballar amb els infants.

https://www.molinsderei.cat/posttrenca/2020/06/04/lhora-de-fer-musica/

 

https://www.molinsderei.cat/wp-content/uploads/2021/04/Cancons-de-Primavera.mp4

 

Últimes notícies

  • L’AMBici arriba a Molins de Rei 30 de març de 2023
  • Jornades de portes obertes al Palau de Requesens 30 de març de 2023
  • Horaris i tancament dels equipaments municipals durant la Setmana Santa 2023 29 de març de 2023
  • L’Ajuntament tanca l’exercici 2022 amb un romanent líquid de tresoreria de 2,4 M € 29 de març de 2023
  • Enquesta del Consell d’Adolescents: què opines sobre les persones refugiades? 29 de març de 2023

Categories notícies

  • Activitat econòmica
  • Actualitat
  • Ajuntament
  • Coronavirus SARS-CoV2
  • Covid19 – Àmbit Econòmic
  • Covid19- Àmbit de les persones
  • Covid19- Àmbit sanitari
  • Educació i cultura
  • Esports
  • Formació
  • Habitatge
  • Informació de servei
  • Joventut i infància
  • Medi ambient
  • Mobilitat
  • Ocupació
  • Salut
  • Seguretat
  • Trencaclosques
  • Uncategorized @ca
  • Via Pública

Compartiu aquest contingut

Whatsapp share
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de Cookies
  • Protecció de dades
  • Contactar
  • Ajudan’s a millorar el web
© 2020 Ajuntament de Molins de Rei |
Pl. Catalunya, 1 |
08750 Molins de Rei |
Tel 93 680 33 40

Whatsapp de l'Ajuntament