L’Ajuntament i l’AMB han presentat les pròximes millores al camí del Riu, iniciades aquesta setmana, que donaran continuïtat a la primera fase executada amb l’objectiu de condicionar l’entorn natural del camí amb la màxima inclusió social. Les obres permetran també potenciar la biodiversitat gràcies a la recuperació d’aquest espai fluvial. Es preveu que les reformes finalitzin el mes d’abril.
La segona fase de les obres per millorar el camí del riu Llobregat han començat aquest mes de desembre per continuar amb la feina feta a la primera fase. La prioritat d’aquestes millores és condicionar el front fluvial amb la màxima inclusió social al llarg de tot el municipi. Es tracta d’adaptar l’eix de més de 3 km perquè vianants i bicicletes puguin dur a terme la seva activitat amb la màxima comoditat i seguretat possibles.
L’alcalde, Xavi Paz, ha subratllat que “són unes obres que ens fa molta il·lusió presentar, ja que és un compromís que ja vam començar a treballar en el mandat 2011-2015” i ha afegit que “això s’ha de contemplar com un dels objectius d’aquest govern, que és voler preservar els nostres espais naturals i posar-los a l’alçada del que mereix la ciutadania”.
Una altra de les fites d’aquesta segona fase és condicionar els ferms deteriorats per l’erosió. Es construirà en tots dos marges del riu una cuneta per perfilar els límits del camí i per reconduir l’aigua d’escorrentia, i així poder destinar-la a generar un bon ecosistema que pugui afavorir la biodiversitat. D’altra banda, els sobreamples que presenti el camí es modificaran per generar motes i basses per tal d’acumular aigua que després servirà per crear condicions favorables per a la vegetació pròpia de les voreres del riu.
Antoni Farrero, coordinador de l’Oficina Tècnica de Gerència de l’AMB, ha afirmat que “des de l’AMB es vol posar en valor aquest tipus de projectes, perquè són clarament metropolitans: van més enllà d’un municipi. Hem connectat municipis amb el riu i municipis entre municipis a través del riu”.
La inversió per a aquestes millores suposa un cofinançament de 360.000 euros entre l’Ajuntament i l’AMB, dels quals Molins de Rei finança 90.000 euros. Es preveu que les obres estiguin enllestides per a Setmana Santa. Mentrestant, durant el període d’execució de les obres hi haurà zones del camí que no es podran transitar.