La pandèmia i els mesos de confinament domiciliari han provocat que les incidències presentades pels molinencs i molinenques durant l’any 2020 disminueixin per primera vegada des de l’any 2018.
Durant l’any 2020, el Departament de Queixes i Suggeriments de Molins de Rei va registrar un total de 756 queixes, suggeriments, agraïments i peticions d’informació o de servei, 159 menys que l’any 2019. El 17,37% del decrement de les entrades podria explicar-se amb l’impacte de la COVID-19 i el tancament de l’atenció presencial durant els mesos més forts de la pandèmia.
El temps a donar resposta ha disminuït lleugerament en l’exercici del 2020; s’ha passat de contestar als vilatans i vilatanes en 24,45 dies (2019) a fer-ho en 22,7 dies (2020). No obstant això, segueix sent un objectiu del Govern actual contestar en el termini desitjat, els 15 dies.
D’altra banda, s’observa un marcat descens en els suggeriments i les peticions d’informació o de servei, que passen de 68 a 33 i de 49 a 16, respectivament, de 2019 a 2020.
Totes aquestes dades i d’altre s’han presentat al Ple extraordinari del mes d’abril celebrat el 30 d’abril, en el qual s’ha donat compte de l’Informe Anual del Síndic de Greuges de l’any 2020 i de la Memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments 2020.
Durant la sessió plenària, el director del Síndic, Jaume Salas, ha presentat l’informe anual de Molins de Rei i ha destacat que “aquest any ha estat l’any que més queixes s’han presentat en la història de la institució. Per primer cop s’han superat les 11.000”, mentre que a Molins de Rei “s’han presentat 19 queixes menys que l’any passat”.
La regidora de Participació, Ainoa Garcia, ha volgut destacar “la paciència i el to respectuós que ha utilitzat la ciutadania a l’hora de fer les queixes, tot i l’any tan complicat que hem viscut. Això diu molt de la ciutadania de Molins de Rei”.