La reforma de la Carretera incorporarà
voreres àmplies. Així ho han decidit els veïns i veïnes de Molins de Rei que
s’han expressat durant tota la setmana amb els seus vots en format electrònic o
acostant-se aquest cap de setmana a l’Oficina d’Atenció Ciutadana on podien
votar presencialment. En total, de les 21.012 persones que podien fer-ho, s’han
inscrit al registre de participació ciutadana 2.374 persones, i d’aquestes han votat
1.854 (un 78’10%).
De tots els vots emesos, un 35’74% (659
vots) han optat per la proposta C, la que incorpora l’eixamplament de les
voreres. Un 33’41% (616 vots) han estat per la proposta A, que plantejava
mantenir els usos actuals de la Carretera. Finalment, la proposta B que preveia
un carril bicicleta segregat, és la que ha tingut menys suport, amb un 30’86% (569
vots).
L’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, ha manifestat que “el procés participatiu ha estat un èxit i,
a més, ens ha servit per aprendre molt i ens serà molt útil de cara al futur”.
L’alcalde ha comentat que “el fet de què
hi hagi hagut tanta participació i que les tres propostes hagin obtingut tants
vots demostra que tots tres projectes eren bons i aportaven coses interessants”.
Casals ha dit també que a partir d’ara “tenim
un camí marcat per la pròpia gent i el repte és tirar endavant la proposta C assegurant
que suposa una transformació beneficiosa per tota la vila”.
De la seva banda, el primer tinent
d’alcalde, Xavi Paz, ha subratllat
que “s’ha generat debat a l’entorn de la
reforma de la Carretera amb un procés participatiu que la ciutadania se l’ha
fet seu”. Paz també ha explicat que “a
partir d’ara el govern treballarà per implementar la proposta que ha escollit
perquè la nostra aposta era la de transformar el municipi fent-lo més atractiu
i millor per a tothom”. Per Paz “avui
tots podem estar ben orgullosos de Molins de Rei”.
Finalment, la regidora de Participació
Ciutadana, Laura Soto, s’ha mostrat
molt feliç i satisfeta de “com ha
funcionat un procés tan ambiciós com aquest”. Soto ha explicat que “normalment aquest tipus de processos es
consideren un èxit si mobilitzen a un 3% de la població, i nosaltres ens hem
acostat molt al 9%, per tant hem superat totes les expectatives”. Soto ha
acabat assegurant que el procés ha estat “net
i rigorós”.
Finalment, i pel què fa als resultats de participació, cal destacar que
les dones han votat més que els homes (un 52’91% vers el 47’09%) i que set de
cada deu votants han optat per la votació electrònica. No obstant això, fins a
darrera hora hi ha hagut cues a l’Oficina d’Atenció Ciutadana per participar en
la votació per escollir quin tipus de reforma s’ha de fer a l’antiga Carretera
N-340. Un projecte urbanístic que pot superar els 6 milions d’euros d’inversió
i que canviarà el paisatge urbà d’aquest eix viari.