Presentació dels resultats de l’enquesta sobre la situació del municipi de Molins de Rei
L’estudi, dut a terme a finals de 2021, sol·licitava als veïns i veïnes de Molins de Rei la seva opinió sobre assumptes com els principals problemes que afligeixen el municipi, diverses qüestions relacionades amb la qualitat de vida, el coneixement i el grau de satisfacció de diversos serveis i infraestructures municipals i la percepció dels molinencs i molinenques respecte a l’evolució de la ciutat, entre d’altres, i també permet conèixer una radiografia social dels habitants en aspectes com el seu lloc de naixement, el seu nivell d’estudis, els seus mitjans de comunicació i xarxes socials preferides o les seves preferències lingüístiques.
L’enquesta revela un alt grau de satisfacció amb l’estat general del municipi (6,75 sobre 10), la qualitat de vida a Molins (7,48) i la satisfacció de viure a Molins (7,70). D’un total de 28 competències i infraestructures municipals avaluades, 6 obtenen un notable (destacant biblioteca i mercat municipal), fins a 20 obtenen notes per sobre del 6, i únicament suspenen els aparcaments (4,74 sobre 10). A més, en general els molinencs i molinenques son bons coneixedors de les competències del seu ajuntament i els recursos del municipi; l’amplia majoria (22 de les 28) son reconegudes per al menys 2 de cada 3 veïns. Tot això, sumat a l’alt grau d’identificació amb la ciutat (valorat amb un 7,52 sobre 10), és mostra de la implicació dels veïns i veïnes de Molins de Rei amb la vida municipal.
A l’extrem contrari, la neteja s’ha senyalat com el major punt a millorar de la ciutat amb un 30% dels enquestats que la consideren un dels dos majors problemes que afligeixen el municipi. En un segon esglaó se situa la seguretat ciutadana, els impostos i l’estat dels carrers, amb un 13% de mencions cada un. Preguntats per aquells problemes que els afecten de manera personal, l’atur és el més esmentat (13%), seguit de prop pels impostos, la neteja i la crisi econòmica.
En relació amb la tasca municipal, la majoria dels enquestats, fins a un 35%, qualifica com a bona la tasca del govern municipal, i les qualificacions positives (“bona” i “molt bona”) excedeixen en 14 punts a les negatives ( “dolenta” i “molt dolenta”). Això contrasta amb les qualificacions que obtenen tant el govern de la Generalitat com l’Estatal, que es perceben de manera més negativa que positiva.
Els molinencs i molinenques també són molt optimistes amb les perspectives de futur per a la ciutat, tant en general com pel que fa a la qualitat de vida al municipi i a l’economia municipal i familiar.
Respecte l’actualitat, el mitjà d’informació més utilitzat pels veïns i veïnes són les xarxes socials (el 42% de les respostes ho esmenten), especialment entre les persones de 18 a 34 anys d’edat, arriben al 76%, mentre que les persones majors de 65 prefereixen la TV generalista (45%) o la TV local (34%). La xarxa social més utilitzada és WhatsApp (74% dels enquestats), seguida de Facebook (53%) i Instagram (49%). Fins a un 70% dels enquestats viuen amb la seva parella i un 28% conviu amb fills menors d’edat, la majoria de llars, un 63%, estan compostes per dues o tres persones. Per últim, més del 80% de les persones tenen estudis secundaris o superiors.
S’han realitzat 600 entrevistes, distribuïdes per quotes d’edat, sexe i zona de residència de forma proporcional a les dades d’empadronament del municipi. El treball de camp es va efectuar a finals d’octubre de 2021 tant telefònicament, mitjançant trucades a fixes i mòbils del municipi, com a través d’entrevistes presencials. Es pot ampliar la informació i conèixer el detall dels resultats de l’enquesta a través de la pàgina web oficial de l’Ajuntament de Molins de Rei.
Descarregar l’informe de l’enquesta