Aposta per una escolarització equilibrada
A la nostra vila apostem per una escolarització equilibrada que garanteixi l’obtenció dels millors resultats educatius globals. D’aquesta manera aconseguim un sistema educatiu més equitatiu que permeti una societat més cohesionada.
Molins de Rei compta amb diverses escoles d’Educació Infantil i Primària amb projectes educatius de qualitat, que garanteixen una educació integral al seu alumnat.
Escoles Bressol
L’Ajuntament de Molins de Rei aposta per avançar cap a una oferta pública suficient en el primer cicle d’Educació Infantil, assequible amb equitat i qualitat i garantir el seu caràcter educatiu. A més, en la seva implantació s’ha de tendir a la gratuïtat, prioritzant l’accés de l’alumnat en situació de risc de pobresa i exclusió social.
En aquest sentit, s’ha començat a implementar la gratuïtat al curs d’Infantil 2, col·laborant en el finançament de l’aportació de les famílies al cost de la plaça i s’ha ampliat l’oferta pública amb la creació de 53 noves places a l’Escola Bressol la Traca, aconseguint el curs 2023-2024 la universalitat per aquesta edat.
Projectes innovadors
Projecte Magnet
Des de l’any 2021-2022 l’escola Josep Maria Madorell participa al Programa Magnet, en conveni entre el Departament d’Educació, la Fundació Jaume Bofill i l’Ajuntament de Molins de Rei. Aquest programa ofereix un acompanyament al centre educatiu en el desenvolupament d’un projecte que compta amb l’aliança d’una institució d’excel·lència amb la finalitat de desenvolupar un projecte educatiu innovador, de qualitat i de referència al territori. En aquest cas, la institució col·laboradora és el CCiTUB (Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona), que té com a principal missió donar suport a la recerca i a la innovació en els camps de la Química, Ciència de Materials i Biociències a les diferents facultats de la Universitat de Barcelona, i que participa al projecte per tal d’apropar la ciència als estudiants de primària.
Projecte Sóc Músic !
Atès que la visió de l’Escola Municipal de Música Julià Canals inclou esdevenir una institució que ofereixi un retorn social que contribueixi a la universalització de l’aprenentatge de les arts musicals a totes aquelles persones que puguin ser-hi interessades, es va iniciar aquesta col·laboració amb l’Escola el Palau per al projecte Sóc Músic! dins del programa AraART del Departament d’Educació de la Generalitat.
El projecte Sóc Músic! facilita la pràctica musical del violí i el violoncel als infants de 3r i 4t de primària com a suplement de l’assignatura de música que realitzen a l’escola i potenciar així les seves competències i creixement personal, tant a nivell individual com col·lectiu, a part de l’oportunitat de que esdevingui un suport de noves oportunitats educatives i culturals.
Procés de preinscripció
A continuació us expliquem el procés de preinscripció i els aspectes a tenir en compte:
S’han de tenir en compte els següents aspectes:
- Abans de la preinscripció: Entre el febrer i les primeres setmanes de març es fan les portes obertes i les xerrades informatives als centres educatius.
És important que els pares i mares hi vagin perquè puguin conèixer les característiques dels centres de prop així com resoldre els possibles dubtes.
- El procés de preinscripció comença al març i acaba a mitjans de juny amb la formalització de la matrícula.
- Al llarg d’aquest temps has de tenir presents les dates i els terminis vinculats a actuacions clau que determinen l’assignació de les places als centres educatius.
Preparació, presentació i seguiment de la sol·licitud de preinscripció
- S’ha de mirar el període de preinscripció per presentar la sol·licitud dins del termini establert.
Les sol·licituds que es presentin fora d’aquest termini perdran les prioritats que haurien pogut tenir a l’hora de ser assignats amb una plaça.
Els criteris de prioritat donen una puntuació a cada sol·licitud. D’aquesta manera es determina l’ordre d’accés a les places de cada centre educatiu.
És necessari presentar la sol·licitud amb la documentació d’identificació i dels criteris corresponents.
- En el cas que no s’hagi pogut adjuntar tota la documentació a l’hora de fer la sol·licitud, és important conèixer fins quan es pot presentar aquesta documentació acreditativa.
- Publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional
Acabat el període de preinscripció les escoles analitzen cada sol·licitud, comprovant la documentació justificativa dels criteris que les famílies demanen que es tinguin en compte.
A continuació es publica la llista de sol·licituds amb les puntuacions provisionals. Aquesta llista està ordenada alfabèticament i mostra les puntuacions obtingudes per cada sol·licitud en aplicar els criteris presentats.
- Període de presentació de reclamacions
En el cas d’haver detectat alguna errada o irregularitat en la puntuació assignada a la sol·licitud, es pot presentar una reclamació durant aquest període.
- Publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació final una vegada resoltes les reclamacions
El centre publica la llista de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació final i un número de desempat assignat aleatòriament.
- Sorteig per resoldre les sol·licituds que estiguin empatades en punts
Cada centre educatiu té un nombre de places limitat. Si el nombre de peticions és major que el nombre d’alumnes que pot acollir l’escola, és necessari aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds amb la mateixa puntuació.
Per poder fer-ho s’obté un número per sorteig. A partir d’aquest número en endavant s’ordenen les peticions segons el número assignat de desempat.
Ho expliquem amb un exemple:
Suposem que la meva sol·licitud de preinscripció té assignat el número de desempat 3500 i el número que ha sortit al sorteig és el 6000.
Suposem que la meva sol·licitud té la mateixa puntuació que les sol·licituds amb número de desempat 5000, 6200 i 8570.
Les sol·licituds a les quals se’ls assignarà plaça abans que a la meva són la 6200 i la 8570 (en aquest ordre). A la meva sol·licitud se li assignarà plaça abans que a la número 5000.
- Publicació de la llista ordenada
S’elabora la llista de sol·licituds ordenada pels següents criteris:
- Adscripció de centres
- Puntuacions de cada sol·licitud, de més a menys.
- Aplicació del número del sorteig per a les sol·licituds amb la mateixa puntuació.
- Període d’ampliació de peticions de preinscripció per a l’alumnat sense plaça assignada
En el cas que no s’hagi accedit a cap plaça en els centres demanats i es tracti de sol·licituds en les quals s’ha marcat que es vol una assignació d’ofici, es pot ampliar, durant aquest període, les peticions de centres per demanar plaça en els centres que tinguin places disponibles.
- Oferta final de places escolars
Publicació definitiva del nombre de places escolars per centre i curs.
- Publicació de la llista de l’alumnat admès al centre i la llista d’espera
Formalització de la matrícula
Una vegada publicada la llista definitiva de l’alumnat admès en cada centre, comença el període de matrícula de l’alumnat amb plaça assignada.
Preguntes freqüents
-
Què és el procés d’adscripció?
-
És un procés en què participen l’alumnat de 5è d’Infantil, 6è de primària i 4t d’ESO que han de continuar els seus estudis a un altre centre de la vila. Això succeeix quan es passa de 5è d’Infantil a 1r de primària i el centre no té primària; de 6è de primària a 1r d’ESO i el centre no disposa d’ESO, i de 4t d’ESO a 1r de Batxillerat i el centre no disposa de batxillerat.
Donat que el Papiol no té centres d’educació secundària, al seu alumnat de 6è d’Educació Primària li correspondrà l’adscripció de Molins de Rei per tal de poder accedir a un dels dos instituts públics (Bernat el Ferrer o Lluís de Requesens).
-
Què és un centre adscrit i com afecta l’adscripció entre centres al procés de preinscripció?
-
Si el teu fill o filla està matriculat en un centre de primària i vol accedir a un altre centre per cursar-hi l’educació secundària obligatòria, i ambdós centres tenen una relació d’adscripció, té preferència per accedir-hi.
Així, qualsevol sol·licitud de preinscripció en un institut d’un alumne que hagi estudiat la primària en una escola adscrita passarà per davant d’alumnes que provinguin d’altres centres no adscrits, amb independència del barem de punts.
Això és així per als instituts públics de la vila.
-
Què és el procés d’admissió?
-
És un procés obert a tot l’alumnat que desitgi fer un canvi de centre, vulguin incorporar-se al sistema educatiu (3er d’Educació Infantil) o accedir a la xarxa de centres sostinguts amb fons públics (alumnat procedent de centres privats o estrangers).
-
Si he participat al procés d’adscripció, puc participar també al d’admissió?
-
A Molins de Rei només cal fer el procés d’admissió ja que tots els centres pertanyen a una única zona.
En el cas de l’alumnat de l’escola Pau Vila (El Papiol) els correspon igualment fer el procés d’admissió ja que aquesta escola està adscrita als instituts públics de Molins de Rei.
-
Tots els centres públics i concertats apliquen el mateix procés d’admissió?
-
Sí, l’admissió en centres sostinguts amb fons públics, tant públics com concertats, ve regulada per la mateixa normativa autonòmica i, per tant, en aquests centres s’hi aplica el mateix procés d’admissió.
-
Com puc tramitar la sol•licitud de preinscripció?
-
Es pot fer una sol·licitud telemàtica des de la pàgina web de la Generalitat (educacio.gencat.cat).
A mode resum, quan s’accedeixi al tràmit telemàtic per realitzar la sol·licitud, es podrà fer de dues maneres:
- Electrònicament:
El pare, mare o tutor cal que s’identifiqui amb un certificat digital, com per exemple DNI electrònic, o sistema alternatiu d’identificació idCAT Mòbil.
- Suport Informàtic:
S’utilitza quan no és possible identificar-se electrònicament.
En cas de tenir dificultats per poder realitzar la sol·licitud telemàticament podeu demanar cita prèvia o trucar a l’ OME per rebre orientació.
-
Quina documentació s’ha d’adjuntar a la sol•licitud?
-
Certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
DNI o NIE del pare, la mare, el tutor o la tutora de l’alumne si s’utilitza la sol·licitud suport informàtic. Si és estranger s’haurà d’adjuntar el passaport o, si és estranger d’un país membre de la Unió Europea, el document d’identitat del país d’origen.
De manera excepcional, es poden acreditar les dades d’identificació o de filiació de l’alumnat estranger amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar.
-
On he de presentar la sol•licitud de preinscripció?
-
No cal presentar la sol·licitud presencialment perquè es fa sempre de manera telemàtica inclús si s’ha fet des de l’OME.
-
Si demano diferents centres, he de fer un tràmit a cadascun d’ells?
-
No. Només heu de fer un sol tràmit en el qual posareu fins a 10 centres educatius per ordre de preferència. Si presentéssiu més d’un tràmit, el sistema ho detectaria i els anul·laria tots, els vostres drets de prioritat quedarien invalidats.
-
És possible posar a les meves preferències escoles que no siguin del meu barri?
-
Sí. A Molins de Rei hi ha una única zona educativa, amb la qual cosa es poden posar com a preferents escoles que no siguin del mateix barri.
-
És possible posar a les meves preferències escoles que no siguin de Molins de Rei?
-
Sí. No obstant heu de tenir en compte que en no ser centres adscrits a la vila, la vostra sol·licitud estarà per darrera de les sol·licituds de l’alumnat que visqui al municipi triat.
-
Què passa si he fet més d’una sol•licitud per al mateix alumne?
-
Si presentéssiu més d’un tràmit, el sistema ho detectaria i els anul·laria tots, els vostres drets de prioritat quedarien invalidats.
-
Què significa una plaça d’ofici?
-
Una plaça d’ofici és la plaça a una escola pública o concertada que assigna el Departament d’Educació a un alumne. Es pot donar en els següents casos:
- Perquè a la sol·licitud d’inscripció no hi figura cap centre de preferència.
- Perquè pel número assignat a la sol·licitud no és possible assignar-li una plaça a un dels centres de preferència que figuren a la sol·licitud d’inscripció.
-
Puc triar l’escola pública on vull que vagi el meu infant?
-
Es pot posar l’escola pública de preferència. El càlcul de la puntuació de la sol·licitud es farà per a l’escola triada en primera opció. Hi ha la possibilitat de que les places de l’escola triada en primera opció s’omplin amb altres sol·licituds que tinguin més puntuació que vosaltres. En aquest cas no se us podrà assignar la plaça a l’escola triada en primera opció.
-
M’arribarà un correu electrònic de confirmació de la meva sol•licitud?
-
Sí. Així tindreu constància d’ haver fet el tràmit de la sol·licitud.
-
Quants centres puc demanar?
-
Com a màxim es pot demanar un total de 10 centres per ordre de preferència, tots a la mateixa sol·licitud.
-
Quins són els criteris d’assignació de plaça?
-
Els centres educatius de Catalunya ofereixen una quantitat limitada de places. Si el nombre de sol·licituds que les famílies heu fet en un centre determinat és superior al nombre de places que ofereix aquest mateix centre, pot passar que alguna de les famílies que l’hàgiu triat com a primera opció no hi obtingueu plaça.
Per tant, com que alguns centres tenen una demanda d’inscripcions superior al nombre de matrícules que poden oferir, és important que feu constar, en la sol·licitud, el màxim nombre de centres que s’ajusten a les vostres prioritats, fins a un total de 10, ordenats segons les vostres preferències.
Per decidir qui obté una plaça en un centre determinat i qui no, s’utilitza un sistema de puntuacions objectiu que ordena la llista de sol·licituds de manera transparent i allunyada de qualsevol arbitrarietat. Les puntuacions s’obtenen a partir de criteris prioritaris i, si hi ha
empat, de criteris complementaris. Tots aquests criteris estan establerts per llei, i cada cas té assignada una puntuació o barem.
Les places s’assignen començant per les sol·licituds que tenen la puntuació més alta.
- Aplicació dels criteris prioritaris
Els criteris prioritaris són els següents:
- Quan l’infant que opta a la plaça té germans o germanes que ja estudien al mateix centre educatiu se sumen 50 punts.
Aquest és el criteri que suma més puntuació. Si l’infant està en situació d’acolliment familiar i els fills o les filles de la família acollidora estan escolaritzats en el centre també rebrà aquesta puntuació.
- Domicili habitual o del lloc de treball del pare o la mare a Molins de Rei. A la vila hi ha una única zona geogràfica, amb la qual cosa es poden obtenir les puntuacions següents per proximitat geogràfica:
- Quan el domicili habitual de la família es troba a Molins de Rei se sumen 30 punts.
- Quan la ubicació del lloc de feina del pare, la mare, el tutor o la tutora està a Molins de Rei se sumen 20 punts.
- Si la família percep la renda garantida de ciutadania, se sumen 15 punts.
Quan un membre de la unitat familiar rep l’ajut de la renda garantida de ciutadania.
- Aplicació dels criteris complementaris
Els criteris complementaris serveixen per desempatar, han d’estar degudament justificats i són:
- Criteri del pare, mare o el tutor o tutora legal treballant al centre educatiu. Quan el pare, la mare o el tutor o tutora legal treballen al centre en el moment en què es presenta la sol·licitud de preinscripció, se sumen 10 punts.
- Família nombrosa. Quan l’infant forma part d’una família nombrosa, se sumen 10 punts.
- Família monoparental. Quan l’infant forma part d’una família monoparental, se sumen 10 punts.
- Ser bessó o trigemin. Quan l’alumne o alumna hagi nascut en un part múltiple, se sumen 10 punts.
- Quan l’alumne o alumna es troba en situació d’acolliment familiar, se sumen 10 punts.
- Si algun membre de la família té una discapacitat se sumen 15 punts. Quan l’infant mateix, el pare o la mare, o bé algun germà o germana té una discapacitat igual o superior al 33 %.
Se sumen 10 punts si s’acredita la condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme.
- Assignació de places
Un cop determinada la pertinència o no d’atorgar les puntuacions segons els criteris prioritaris, es fa la suma de la puntuació obtinguda. Cada centre educatiu ordena totes les sol·licituds que ha rebut segons les seves puntuacions, i les que tinguin una puntuació més alta són les que obtindran una plaça.
En cas que hi ha un empat en la puntuació dels criteris prioritaris de diferents sol·licituds, si no hi ha prou places al centre per a totes, s’apliquen els criteris complementaris, de manera que els que hagin obtingut una puntuació més alta seran els que ocuparan les places en primer lloc.
Finalment, si aquest criteri no és suficient, les sol·licituds s’ordenen a partir d’un número obtingut per sorteig, tenint en compte el número que prèviament ha estat atorgat a la sol·licitud de manera aleatòria. Aquest número el podeu consultar una vegada publicades les llistes definitives.
-
Es consideren germans els fills i filles no comuns d'una parella?
-
Les filles i els fills no comuns de parelles estables que conformen una família reconstituïda i conviuen en el nucli familiar es consideren germans o germanes a l’efecte d’aplicar el criteri de barem de germans al centre.
S’entén que una parella és estable si:
- Està casada, i s’acredita amb el certificat de matrimoni.
- Està inscrita en el Registre de parelles de fet, o està convivint un mínim de 2 anys, i s’acredita el certificat d’inscripció al registre de parelles de fet o el certificat de convivència històric on figuri que la parella conviu des de fa un mínim de dos anys.
Els progenitors han de tenir la guarda i custòdia de les filles i els fills i aquests han de conviure amb la parella. Per tal d’acreditar la filiació s’ha de presentar el llibre de família, la guarda i custòdia s’acredita amb el conveni regulador de la separació o del divorci i la convivència amb la parella amb un certificat de convivència.
En el cas que no es tracti de cap dels supòsits esmentats, no es considera família reconstituïda, amb la qual cosa no es pot aplicar la consideració de germà o germana a efectes de barem.
-
Com s’ordenen les sol•licituds?
-
En primer lloc s’aplica el concepte d’adscripció. D’aquesta manera l’alumnat procedent de centres adscrits té prioritat, respecte de l’alumnat que no, en l’assignació de places. A Molins de Rei els dos instituts públics estan adscrits a totes les escoles públiques de la vila.
A més, les sol·licituds s’ordenen amb la puntuació dels criteris de prioritat de més a menys i, en cas d’empat, s’apliquen el criteris complementaris.
Si continua havent-hi empat, es té en compte l’ordenació de les sol·licituds per sorteig públic.
-
És possible que no tingui plaça en el centre que he sol•licitat en primer lloc?
-
Sí, és possible. En aquest cas es procurarà assignar el centre demanat en segon lloc, si a aquest li queden places lliures, després d’assignar totes les sol·licituds que l’han demanat en primer lloc. S’ha de tenir en compte que la puntuació de la sol·licitud és la mateixa que en la primera petició demanada.
I aquest procés es repetirà tenint en compte la tercera i peticions següents fins que s’assigni una plaça a l’infant o s’arribi a l’últim centre demanat en la sol·licitud.
-
Què passa si no obtinc plaça a cap dels centres demanats?
-
En els casos de primer curs d’educació infantil (I3), de primer d’educació secundària obligatòria (ESO), i no has obtingut cap plaça en cap de les teves peticions originals, rebràs una comunicació en què s’exposarà aquest fet.
En cas de no posar a la sol·licitud les 10 opcions de preferència, a la comunicació que rebeu les famílies per correu electrònic, es demanarà que facis una ampliació de sol·licitud, en què has d’indicar fins al màxim d’opcions disponibles. En el mateix correu electrònic s’hi inclourà un enllaç per accedir al formulari.
No obstant, és important tenir en compte que en aquesta fase d’ampliació de peticions, només es poden triar les escoles o instituts on hagin quedat places vacants després de que s’hagi fet la primera fase d’assignació. Es pot accedir a aquesta informació a través d’un cercador des del formulari d’ampliació.
L’ordre d’aquestes peticions ampliades es defineix segons els mateixos criteris que en el procés d’assignació inicial, tenint en compte el barem i el número de desempat ja assignats en primera instància. D’aquesta manera l’assignació de places disponibles es farà per ordre estricte entre les sol·licituds d’aquesta fase.
-
I si, malgrat l’ampliació de centres demanats, no obtinc cap plaça en aquesta segona assignació?
-
En el cas que no hagis fet l’ampliació en el període corresponent, o que, en funció del barem de punts, tampoc obtinguis una plaça en els centres demanats en aquest període, es farà una assignació d’ofici.
La comissió de garanties d’admissió corresponent donarà, en última instància, una plaça en un centre on hagin quedat places lliures dins el municipi de residència de l’alumne o alumna.
-
Com funciona l’ordenació de sol•licituds per sorteig públic en cas d’empat?
-
Cada centre educatiu té un nombre de places limitat. Si el nombre de peticions és major que el nombre d’alumnes que pot acollir l’escola, és necessari aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds amb la mateixa puntuació.
Per poder fer-ho s’obté un número per sorteig. A partir d’aquest número en endavant s’ordenen les peticions segons el número assignat de desempat.
Ho expliquem amb un exemple:
Suposem que la meva sol·licitud de preinscripció té assignat el número de desempat 3500 i el número que ha sortit al sorteig és el 6000.
Suposem que la meva sol·licitud té la mateixa puntuació que les sol·licituds amb número de desempat 5000, 6200 i 8570.
Les sol·licituds a les quals se’ls assignarà plaça abans que a la meva són la 6200 i la 8570 (en aquest ordre). A la meva sol·licitud se li assignarà plaça abans que a la número 5000.
-
Com es gestiona l’admissió de l’alumnat amb necessitats educatives específiques (NEE)?
-
En el procés d’admissió es distingeixen dos tipus de NEE :
- Necessitats educatives específiques relacionades amb discapacitats intel·lectuals, visuals, auditives o motrius, amb trastorns de l’espectre autista, trastorn mental greu, trastorns greus de la conducta, o malalties degeneratives greus.
- Necessitats educatives específiques provinents de situacions socioeconòmiques o socioculturals que generen situacions de desavantatge educatiu que compromet el procés d’aprenentatge o que dificulta l’èxit escolar.
En tots els centres es reserven places per a alumnes amb necessitats educatives específiques. Si es vol sol·licitar una plaça reservada de NEE s’haurà d’indicar en la sol·licitud de preinscripció.
En aquest sentit, us recomanem consultar l’OME, podeu fer-ho presencialment o mitjançant correu electrònic a educacio@molinsderei.cat
-
Pot ser que el meu fill o filla es quedi sense escola?
-
No. Tots els infants tenen dret a l’educació i a tots se’ls assignarà una plaça escolar.
-
Com he de calcular la puntuació de barem dels diversos centres que sol•liciti?
-
La puntuació s’ha de calcular segons el centre triat en primera opció, que és l’encarregat de baremar la sol·licitud. En cas de no obtenir plaça en primera opció, s’optarà als centres triats en segona opció amb la mateixa puntuació que s’ha obtingut a la primera.
El sistema d’adjudicació primer assigna les primeres opcions. Tots els alumnes que no han obtingut plaça s’ordenen per puntuació i, en aquest ordre, es van mirant les segones opcions segons l’ordre en el qual apareixen a la sol·licitud.
-
Si a la llista definitiva surt que el meu fill/a té plaça reservada, això vol dir que ja té plaça en aquest centre?
-
No. Encara que tingui una plaça reservada, haureu de confirmar que realment voleu aquesta plaça formalitzant la matrícula al centre educatiu on té la plaça reservada, en el termini que estableix el calendari oficial.
En cas que no es faci efectiva la matrícula en el temps establert perdreu la plaça i mantindreu la plaça on ja està matriculat el vostre fill/a. Si no heu obtingut una plaça se n’oferirà una en la cita amb escolarització.
-
Si vull canviar d’escola puc fer la preinscripció posant les escoles que prefereixo com a preferents?
-
Sí, es pot fer una preinscripció quan es vol que l’alumne comenci a un altra escola l’any següent. No obstant, se li assignarà plaça a l’alumne a una altra escola únicament si hi ha plaça. Per la qual cosa no es garanteix que sigui a l’escola demanada en primeres opcions ni a una altra escola si cap compte amb places lliures.
-
Puc presentar la sol•licitud d’admissió fora del procés de preinscripció i assignació de plaça?
-
Sí. Aquesta sol·licitud només s’atén si la família acredita algun dels supòsits següents:
- Es tracta d’alumnat no escolaritzat a Catalunya.
- S’ha produït un canvi de residència a un altre municipi o districte, en el cas de Barcelona.
- Hi ha la conveniència d’un canvi de centre motivat per actes de violència de gènere o d’assetjament escolar.
- Es tracta d’un canvi de centre a conseqüència de la imposició d’una sanció disciplinària, que consisteix en la inhabilitació definitiva per cursar estudis al centre.
- Està motivat per l’inici d’una mesura d’acolliment.
- Alumnat que no ha participat en la preinscripció i no pot continuar en el centre on està escolaritzat, atès que no ofereix els ensenyaments de la següent etapa educativa.
Aquest procediment s’ha de fer presencialment a l’OME
-
Puc triar centre educatiu si faig la sol•licitud d’admissió fora de termini?
-
No. El Departament d’Ensenyament assignarà una plaça d’ofici on hi hagin vacants.