Després de la sentència del Tribunal de Justícia de la
Unió Europea segons la qual els consumidors poden reclamar el què han pagat de
més degut a les clàusules sòl, l’Ajuntament ha intensificat la informació i
assessorament a les persones afectades per aquestes clàusules dels préstecs
hipotecaris per tal de que coneguin quin són els seus drets.
Amb l’objectiu d’oferir informació especialitzada i
assessorament gratuït a la ciutadania afectada per aquest tema, aquest dimecres
va tenir lloc la sessió informativa de consum Clàusules Terra, Clàusules Nul·les Reclama! que va fer petita la
Sala Punt de Comerç.
Durant l’acte, el coordinador general d’AICEC-ADICAE,
Àlex Dauder, va dedicar una part de la sessió a contextualitzar la
jurisprudència de les clàusules sòl fins a dia d’avui. Posteriorment, va explicar
als assistents els terminis i les vies per a reclamar a les entitats bancàries.
En la seva intervenció, Dauder també va fer especial esment al caràcter
individual de les clàusules de cada hipoteca. L’acte va cloure amb l’assessorament
individualitzat als assistents.
Paral·lelament, l’Oficina Municipal
d’Informació al Consumidor i l’Oficina d’Habitatge també informen i assessoren gratuïtament
als consumidors sobre les clàusules sòl o qualsevol altre clàusula abusiva per tal de que disposin de la
informació necessària i, si s’escau, puguin reclamar a les seves entitats
bancàries. A més, si
aquestes clàusules suposen la impossibilitat de poder pagar la hipoteca,
l’Oficina Municipal d’Habitatge ofereix el servei de mediació hipotecària amb
Càritas per tal de que aquesta entitat pugui fer la mediació amb el banc sobre
les condicions de la hipoteca.
Les persones interessades poden demanar cita a l’Oficina
Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), trucant telèfon 93 680 03 70
o a l’Oficina Municipal d’Habitatge, al telèfon 93 680 37 39.