L’Ajuntament de Molins
de Rei respon les queixes i suggeriments dels vilatans amb 9’2 dies de promig.
Aquesta és la primera vegada que es rebaixa la barrera dels 10 dies i la millor
xifra aconseguida des de que es registra i s’analitza el retorn a les aportacions
rebudes. Per altra banda, l’app Cuidem Molins també ha registrat 724
incidències a la via pública durant el seu primer any de funcionament.
La
gent s’adreça més a l’Ajuntament de Molins de Rei perquè sap que la seva
petició serà escoltada i valorada i perquè sap que obtindrà una resposta
ràpida. Aquesta és la conclusió principal que extreu l’equip de govern de
l’anàlisi de les queixes i suggeriments rebudes des de l’any 2012. Des de que
es va començar a treballar l’àmbit de les aportacions ciutadanes la tendència
ha estat clara: cada any han augmentat les entrades i s’ha escurçat el temps de
resposta. Així, l’any 2015 es van rebre un total de 810 queixes, un 21’4% més
que l’any anterior; pel què fa al temps de resposta s’ha passat dels 10’14 dies
de mitjana del 2014 als 9’22 dies del 2015. El nivell de respostes es manté
estable en el 96%. Pel què fa als principals temes objecte de les aportacions
continuen inamovibles tot allò que té a veure amb la via pública.
L’alcalde
de Molins de Rei, Joan Ramon Casals,
ha explicat que “les queixes, els
suggeriments i, en definitiva, les aportacions ciutadanes, són un mecanisme de
participació que ens permet accelerar la millora de la vila”, i ha afegit
que “aquests resultats demostren que hem
canviat la mentalitat i la manera de treballar de l’Ajuntament per oferir més
qualitat democràtica, més proximitat i més transparència”. De la seva
banda, el primer tinent d’alcalde, Xavi
Paz, també ha incidit en la idea que “un
dels nostres objectius prioritaris quan vam arribar al govern era fer un
Ajuntament més proper, i és obvi que per fer-ho cal escoltar, atendre i
respondre”. Paz també ha comentat que “els
grans projectes comencen perquè funcionin les coses més essencials”.
Paral·lelament
també s’han presentat els primers resultats de l’aplicació per dispositius
mòbils Cuidem Molins, que va entrar en funcionament a finals de febrer del
2015. En total, a través d’aquesta app s’han registrat 724 incidències a la via
pública, de les que s’han acceptat i tramitat el 92’3%.