Les queixes, suggeriments i agraïments
han augmentat un 5% respecte al 2015, passant de 810 a 853. Aquesta xifra té a
veure directament amb la rebaixa del temps de resposta, el nivell de respostes
donades i la qualitat de les mateixes. Les xifres consoliden totes les tendències
encetades al 2012 d’augment de les queixes en paral·lel a l’increment de canals
de recepció de les mateixes i de reducció del temps de resposta, que actualment
se situa en 7,2 dies. El nivell de resposta de l’any 2016 ha estat del 98,94%.
L’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, ha explicat que “contestar totes les queixes, fer-ho
ràpidament i amb qualitat és enfortir la qualitat de vida dels ciutadans, i és
incentivar a què la gent es comuniqui encara més amb l’Ajuntament i d’aquesta
manera contribueixi a millorar la vila.”. De la seva banda, el primer
tinent d’alcalde, Xavi Paz, també ha
incidit en la idea que “un dels nostres
objectius prioritaris quan vam arribar al govern era arribar a contestar en
menys de dues setmanes i hem aconseguit rebaixar a la meitat aquests terminis”.
Totes les dades han estat presentades
en el ple extraordinari en el que el Síndic de Greuges ha presentat també
l’informe del seu servei a la vila a través del seu adjunt general, Jaume
Saura, qui ha anunciat que a partir d’aquest any es doblaran les visites del
personal del Síndic a Molins de Rei per facilitar el contacte amb la gent.
L’any 2016 el Síndic va recollir 13
queixes, continuant així el ritme de reducció de una queixa cada any. Les
temàtiques principals tenien a veure amb urbanisme, habitatge i medi ambient. Quant
al temps emprat a donar resposta als tràmits requerits, l’Ajuntament presenta
una mitjana de 65,3 dies; el Síndic de Greuges, 59,6 dies, i la persona
interessada, 20,3 dies. Si es comparen aquestes xifres amb la mitjana de dies
emprats els anys anteriors, es pot observar una reducció dels terminis.