L’any
2012 l’Ajuntament de Molins de Rei va començar a comptabilitzar i analitzar les
queixes i suggeriments que rebia de la ciutadania, i se’n van registrar 583.
Sis anys després els registres s’han multiplicat pràcticament per tres. El
motius d’aquest augment tan important es basen en l’aparició de nous canals
(com l’app Cuidem Molins), en les noves instal·lacions de l’Oficina d’atenció
ciutadana, i en els alts índexs i ràpids terminis de resposta, malgrat que
aquest darrer any s’han incrementat de forma significativa fins els 37,5
dies.
Durant
la presentació de l’informe, la regidora de Participació Ciutadana, Laura Soto,
ha explicat que es mantenen en línies generals les tendències detectades en els
darrers anys pel que fa tant als canals d’entrada com a les temàtiques de les
comunicacions. En aquest sentit, l’àrea de Sostenibilitat i Territori agrupa 2
de cada 3 queixes registrades, amb la mobilitat, la seguretat i la via pública
com a temes de màxima preocupació per la ciutadania.
Pel
que fa a les propostes de futur, l’Ajuntament ha refermat el seu compromís de
recuperar un termini de respostes per sota dels 15 dies i de tenir un índex de
resposta superior al 95%. També ha anunciat la posada en funcionament d’un nou
programari per agilitzar la gestió de les incidències i facilitar-ne l’anàlisi
comparatiu.
Paral·lelament també s’ha presentat l’informe del Síndic de Greuges, que
recull les 24 queixes ciutadanes en les que l’Ajuntament apareix com a
administració afectada. Les queixes s’han centrat en medi ambient, urbanisme i
tributs. Jaume Saura, l’adjunt general al Síndic de Greuges, ha posat en valor
la reducció significativa dels procediments, situant-se per sota dels 15 dies
per tràmit.