Més
cèntrica, més accessible, més gran i amb millor serveis. Així és la nova
Oficina d’Atenció Ciutadana situada al carrer Rubió i Ors 2-4, al davant del
Pati del Palau, que ha entrat en funcionament aquest dilluns 30 de maig atenent
d’un centenar de persones. D’aquesta manera, s’elimina el punt d’atenció situat
als baixos de l’Ajuntament que presentaven inconvenients d’espai i
d’accessibilitat. En total s’han invertit 165.000 en la transformació d’aquest
espai de titularitat municipal que ara compta amb sis punts d’atenció a l’usuari,
un despatx, una sala de reunions i uns lavabos.
L’alcalde
de Molins de Rei, Joan Ramon Casals,
ha explicat que “la nova OAC és molt més
que el simple trasllat d’un equipament, ja que també suposa una ampliació i
centralització dels tràmits que s’hi poden fer”. L’alcalde Casals també ha incidit
en el fet que aquest nou espai “no està
ubicat en un punt qualsevol, sinó que respon a una estratègia de donar el màxim
valor al centre de la Vila i al carrer de Baix en particular, amb la reforma
integral de tot aquest entorn que ja no s’assembla en res a com era fa uns anys”.
Per
la seva banda, el primer tinent d’alcalde, Xavi
Paz, també ha volgut subratllar que “aquesta
actuació és una bona mostra de com actua el govern municipal, donant el millor
ús possible a espais que fins fa un temps estaven infrautilitzats o, fins i
tot, abandonats, com era el cas d’aquest local que ara acull l’OAC”. Paz
també ha explicat que “prestar un bon
servei, eficient, de qualitat i modern és la nostra missió innegociable, com ho
certifiquen aquestes noves dependències”. El tinent d’alcalde també ha
apuntat que aquestes millores en l’Atenció Ciutadana es veuran complementades
en un futur gràcies a solucions tecnològiques que ampliaran l’abast dels
tràmits a distància.
L’any 2015, l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Molins de Rei va atendre
17.123 persones presencialment, el què suposa unes 1.400 atencions al mes.