A partir d’aquesta setmana, el consistori molinenc augmenta els serveis a les persones grans amb la posada en marxa d’un nou servei d’àpats a domicili. Alhora, s’amplia el nombre de persones grans que reben atenció telefònica i es reforça el seguiment a les famílies vulnerables amb infants, i l’abonament de les beques menjador.
Davant la crisi sanitària del COVID-19, l’Ajuntament de Molins de Rei segueix ampliant el servei d’atenció telefònica, mitjançant trucades setmanals periòdiques, a les persones grans que viuen soles i que no comptem amb cap altre servei municipal que permeti tenir contacte regular amb elles.
Així, al llarg d’aquesta setmana s’amplia la franja d’edat a persones majors de 70 anys, de les quals s’ha pogut localitzar el telèfon de contacte. A Molins de Rei, segons el padró municipal, de 590 persones majors de 70 anys viuen soles i des de l’Ajuntament ha pogut localitzar i identificar el telèfon de contacte de 355 persones.
Amb l’atenció telefònica, els professionals de serveis socials valoren la situació i les necessitats de cadascuna d’aquestes persones i, si és necessari, s’ofereix el servei de teleassistència (TLA) o el servei d’atenció al domicili (SAD) o bé, se’n fa el seguiment periòdic.
A més, aquesta setmana, sota prescripció social, l’Ajuntament posa en marxa un nou servei, el servei d’àpats a domicili, adreçat a persones grans que viuen soles o acompanyades d’altres persones grans
En aquest cas, es tracta d’un servei adreçat a persones grans, en situació de dependència o vulnerabilitat, que no poden preparar-se el menjar o necessiten ajuda per fer-ho; a persones que no tenen suport social o familiar; o a d’altres que tenen problemes de mobilitat o que viuen en un habitatge sense condicions necessàries per cuinar.
L’objectiu d’aquest servei és proporcionar una alimentació equilibrada i saludable a persones que podrien tenir dèficit d’alimentació, amb el control de dietistes, adaptats a cada persona i en adequades condicions de qualitat i seguretat alimentària.
Els àpats es repartiran 2 cops per setmana en unes carmanyoles reciclables, i amb una caducitat superior a 10 dies. La composició del menú està format per un primer plat, segon plat, postres i pa. Les persones interessades poden trucar al telèfon 936 803 731.
Constatar que també s’ha establert un canal únic per rebre demandes sobre necessitats de la vida quotidiana i de suport a la població més vulnerable, a través del telèfon 936 803 731. Aquest suport s’oferirà amb l’aval i la garantia de l’Ajuntament de Molins de Rei, a través de voluntaris de Creu Roja o de Protecció Civil.
Per altra banda, de la mateixa manera que s’amplien serveis per a la gent gran, també es continuarà donant suport a famílies vulnerables amb infants.
Aquesta setmana, s’abonarà novament a les famílies beneficiaries, l’import de les beques de menjador escolar. Tanmateix, l’equip de serveis socials està realitzant el seguiment telefònic de les famílies i els infants assistents als serveis d’intervenció socioeducativa, Centre Obert, del Centre Comunitari Pont de la Cadena.
Finalment, desatacar l’horari d’atenció telefònica per les urgències socials a través de dos telèfons específics per aquestes demandes. De 10h. a 15h-, al 629 88 18 47 i 609 86 18 24; i de 15h. a 20h. al 609 65 05 43. Durant l’horari habitual, és a dir, de 9h a 14h, s’atenen les gestions o consultes al telèfon 936 803 731.