A la presentació s’han donat a conèixer les més de 100 activitats que se celebraran del 18 al 29 de setembre
La Festa Major manté les activitats més emblemàtiques de la celebració, alhora que incorpora noves propostes i consolida alguns canvis per tal de fer-la més segura, inclusiva i participativa.
La regidora de Cultura, Ainoa García, ha destacat la voluntat d’oferir una programació diversa i enfocada a tots els públics: “Hem volgut fer una programació musical molt variada, amb propostes per a diferents públics i generacions”. Entre els plats forts de la programació nocturna, ha destacat l’actuació de La Ludwig Band, un dels grups catalans amb més projecció del moment, que actuarà dilluns 28 de setembre al Parc del Baix Llobregat. García també ha remarcat l’aposta pel talent local, amb la participació de formacions com Rocktambuls i Nocturnal – Tribut a Amaral.
El programa incorpora algunes novetats i manté els actes més tradicionals que ja formen part de la identitat del municipi. Entre les novetats destaquen la 1a Trobada de Vehicles Clàssics i Esportius MCMC, i també la incorporació d’activitats esportives com el Roundnet i el RollOver Fest. També es recupera la Nit Jove, que tindrà lloc el dijous 24 de setembre a la pista de la Federació Obrera.
Música i activitat nocturna
Bona part de la programació musical nocturna tindrà lloc com altres anys al Parc del Baix Llobregat. Divendres hi actuaran Los 80 Pasajeros i Rocktambuls; dissabte 26, Nocturnal – Tribut a Amaral i Allioli; i dilluns 28, Kelly Isaiah i l’actuació destacada de La Ludwig Band, amb DJ a continuació.
Per tal de contribuir en el descans dels veïns, divendres i dissabte el recinte tancarà a les 4 de la matinada. Diumenge 27 no hi haurà cap activitat nocturna al Parc del Baix Llobregat, ja que l’endemà és dia laborable.
L’aforament continuarà sent com altres anys de 8.000 persones i disposarà de controls d’accés, reforçant així la seguretat. A més, hi haurà a disposició de les entitats 12.000 gots reutilitzables per facilitar els serveis i reduir residus.
El divendres 18 s’iniciarà la celebració amb el repic de campanes, la cercavila per anar a buscar els Miquels i la Crida a la Festa Major, amb la participació de diverses entitats del municipi.
El dia de Sant Miquel, 29 de setembre, les activitats es realitzaran al Parc de la Mariona, on hi haurà activitats infantils, havaneres amb Xicranda i el tradicional castell de focs, que posaran el punt final a la Festa Major.
Aquest canvi d’ubicació es fa amb l’objectiu de descentralitzar la Festa Major i repartir les activitats a diferents espais del municipi.
Una Festa Major per a tothom
Un dels principals objectius de la programació de la Festa Major és garantir activitats per a tothom. El programa incorpora activitats familiars i infantils, propostes esportives i activitats culturals.
També es garanteix l’accessibilitat i la inclusivitat, amb diferents espais reservats per a persones amb discapacitat, pictogrames per identificar les característiques de cada una de les activitats i una franja sense soroll.
El punt lila està present a diverses activitats i també es mantindrà el servei nocturn gratuït de bus urbà amb baixada a demanda.
L’alcalde, Xavi Paz, ha posat en valor la consolidació del model de Festa Major impulsat durant els darrers anys: “Ens configuren una Festa Major plena, variada, rica, amb protagonisme de les entitats, i amb un salt qualitatiu en l’oferta nocturna que ha vingut per quedar-se. Són deu dies de festa que hem anat construint des del diàleg i la recerca de solucions.”
El programa complet es pot consultar al web municipal.