La
plataforma incorpora un sistema de geolocalització que permet enviar
automàticament, conjuntament amb la foto, les coordenades de la incidència. Un
cop registrada la incidència, s’activa un protocol per valorar-la i, si escau,
atendre-la des dels serveis municipals. L’usuari, a més, pot fer el seguiment
de l’actuació des del mateix telèfon. L’app
Cuidem Molins, que ha tingut un cost de 5.800 euros, també serà utilitzada
per empleats municipals quan detectin desperfectes o necessitats de manteniment
en equipaments públics.
L’alcalde de
Molins de Rei, Joan Ramon Casals, ha destacat que l’objectiu de la
iniciativa és “crear un nou canal de comunicació per facilitar la millora de
la vila i la participació ciutadana” i ha afegit que “un dels aspectes
més atractius és que l’usuari pugui estar informat de forma ràpida i
transparent de com s’ha gestionat la seva aportació des de l’Ajuntament”.
De la seva banda, el primer tinent d’alcalde, Xavi Paz, ha subratllat
que aquesta aplicació “condensa alguns dels objectius estratègics del
govern: modernitzar l’administració, agilitzar l’actuació municipal i amplificar
la relació amb la ciutadania”. Paz ha conclòs que “a partir d’ara, i amb
un sol clic, aixequem el llistó de l’exigència ciutadana”. Finalment, el
regidor de Noves Tecnologies i responsable del projecte, Josep Maria
Puiggarí ha qualificat l’aplicació com una “eina valenta”, tot i que
ha assegurat que “encara que suposi més feina per l’Ajuntament, quants més
ulls hi hagi mirant l’estat de la vila, millor”.
Les incidències es poden reportar de forma
anònima, sense donar dades personals si així ho desitja l’usuari. Un cop fets
els avisos aquests entren en un circuit de gestió interna que es pot consultar
i treballar via web. La plataforma també ofereix un recull de dades
estadístiques sobre la tipologia de les queixes i suggeriments, així com la
seva geolocalització a la vila.