El pròxim mes de novembre s’iniciarà a Molins de Rei un nou curs de formació professional ocupacional SEFED (Simulació
d’Empreses amb Finalitats Educatives) en l’especialitat d’Activitats de Gestió
Administrativa, vinculat a un certificat de professionalitat de nivell 2.
Aquesta formació té com a objectiu que l’alumnat adquireixi coneixements, teòrics i
pràctics del funcionament d’una empresa amb la finalitat de facilitar la seva inserció
en el món laboral.
L’aula, ubicada al Centre
d’Ocupació i Serveis a les Empreses de l’Ajuntament de Molins de Rei, adopta la distribució d’una oficina on es reprodueixen
els circuits administratius habituals, utilitzant els mateixos canals de
comunicació que en una empresa real com el telèfon, el correu electrònic o el
correu postal. El curs té un enfocament pràctic basat en el desenvolupament de les tasques pròpies dels departaments administratius, de gestió
comercial, comptabilitat i recursos humans.
Durant els pròxims mesos, les persones participants en la
formació realitzaran un itinerari formatiu de 900 hores lectives, on s’inclou
un mòdul de 80 h de pràctiques professionals no laborals
en
empreses del municipi. Per a
poder-hi optar cal estar inscrit
al Servei Públic d’Ocupació de Catalunya com a demandant de feina i acreditar una
titulació mínima de Graduat Escolar o Graduat en ESO. El curs es preveu que comenci el 14 de novembre i s’impartirà en horari
de matí, de 8.30 a 14.30 h. Les inscripcions es poden formalitzar des del 21
d’octubre fins al 4 de novembre al Centre d’Ocupació i Serveis a les
Empreses de l’Ajuntament de Molins de Rei (c.
Francesc Layret, 15. Polígon Industrial El Pla). Per a més informació es pot
trucar al telèfon 93 668 48 12.
El programa SEFED és un projecte impulsat des de l’any 1989
per l’Ajuntament de Molins de Rei i la Fundació INFORM, i subvencionat pel
Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.