El passat 18 de novembre es va presentar el Pla d’Acció de les Persones Grans a La Gòtica, amb una gran resposta de públic.
El Pla és un treball que es va iniciar l’any 2017 gràcies a la col·laboració de la Diputació de Barcelona. Aquest treball s’ha fet mitjançant l’entitat Associació Siena.
El Pla de les Persones Grans té com a missió millorar i mantenir la qualitat de vida i/o autonomia de les persones grans de Molins de Rei mitjançant una atenció integral que atengui la diversitat i garanteixi el benestar personal, social i familiar, a través d’actuacions transversals per part dels diferents professionals, recursos i serveis de la vila.
Ha estat un Pla per al qual la participació de les persones grans ha estat clau per tal d’identificar les necessitats d’aquest col·lectiu alhora que fer propostes d’actuació.
El Pla contempla 3 eixos bàsics d’actuació:
- Accessibilitat per tal de garantir un poble amable i accessible.
- Participació, ja que l’apoderament de les persones grans és molt important.
- Atenció de les persones grans a través de l’ampliació de serveis, en especial dels serveis d’atenció domiciliària.
Durant la presentació, la regidora de Gent Gran, Jessica Revestido, va remarcar: “El Govern municipal té com a principal objectiu vetllar per les persones grans, perquè no hi hagi cap persona desatesa en cap àmbit de la seva vida, sigui assistencial o comunitari”.
Per altra banda, el gerent de l’Àrea de Benestar Social de la Diputació, Josep Muñoz, va posar èmfasi en la importància d’aquestes eines i en el compromís ferm de la Diputació per acompanyar els ajuntaments en el desenvolupament d’aquestes accions per a les persones grans.
En l’exposició del Pla es va anunciar la creació immediata del Fòrum de l’Envelliment Actiu, un espai de debat, reflexió i de propostes per treballar activament en la millora de la qualitat de vida de les persones grans del nostre municipi.
Al cloure l’acte, l’alcalde, Xavi Paz, va deixar palès que les accions aprovades en el document són fruit del treball de tota la ciutadania que ha participat. Així, va declarar: “Són línies de treball que ha de seguir el Govern municipal sense discussió. Si Molins de Rei és una vila amable per a la gent gran, és amable per a tothom”.
Finalment cal assenyalar que a causa de la falta d’aforament, moltes persones no van poder assistir a l’exposició del Pla i per aquest motiu, l’alcalde i la regidora van manifestar la voluntat de tornar a fer aquesta presentació a diferents barris i equipaments municipals.