Serveis jurídics i contractació
- Serveis Jurídics de l’Ajuntament, amb assessorament jurídic i informes interns, redacció d’Ordenances, convenis i documents i defensa lletrada i representació de l’Ajuntament davant l’Administració de Justícia.
- Pla estratègic de subvencions.
- Pla anual normatiu i millora de la qualitat normativa.
- Gestió i tramitació dels expedients de responsabilitat patrimonial, i reclamació dels danys patits pel patrimoni municipal.
- Definició del procediment administratiu i circuits administratius de l’Ajuntament.
- Altres actuacions d’aquest àmbit.
- Polítiques i gestió de contractacions.
- Inici dels procediments de contractació (obert, restringit o negociat sense publicitat) per a tot tipus de contractes.
- Procediments de contractació d’obres, serveis i subministraments, amb definició de criteris i gestió dels expedients, de manera coordinada amb les diferents àrees.
- Criteris sobre contractació administrativa, cercant la millot relació qualitat-preu i promovent contractacions responsables d’acord amb criteris socials, ambientals, d’igualtat i de foment de l’emprenedoria i de la petita i mitjana empresa.
- Supervisió de contractes i seguiment dels mateixos, promovent que s’avaluï l’execució i s’adoptin les millors decisions quant a pròrrogues, renovacions i canvis de plantejaments.
- Gestió de la contractació electrònica i del perfil del contractant.
- Altres actuacions d’aquest àmbit.
Sistemes d’informació
- Suport i disseny tècnic quant a procediments administratius (procediments tramitats telemàticament).
- Gestió dels serveis informàtics i dels sistemes d’informació de l’Ajuntament.
- Impuls i implementació tècnica i control dels sistemes de gestió digital dels expedients i de l’Administració electrònica, portal del ciutadà, seu electrònica, catàleg de tràmits i tècniques de processament de dades massives o big data.
- Responsabilitat de la protecció de dades pròpies i de l’emmagatzematge dels arxius en suport digital, i coordinació amb la persona delgada en protecció de dades.
- Gestió dels serveis telemàtics i de dades dels edificis municipals.
- Gestionar, programar, establir i concretar els recursos tecnològics de l’Ajuntament (aplicacions, sistemes,projectes, comunicacions, ofimàtica),per tal d’aconseguir un funcionament òptim dels equips i sistemes, i una evolució adient d’acord amb les novetats tecnològiques i les necessitats dels diferents serveis de l’Ajuntament.
- Impuls i promoció de mecanismes basats en les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), per tal de millorar la gestió dels serveis i la qualitat de vida (ciutat intel·ligent, smart city).
- Altres actuacions d’aquest àmbit.
Gestió documental i arxiu
- Gestió i custòdia de documents públics i protegits de l’Ajuntament.
- Control de la destrucció de documents segons la normativa vigent.
- Polítiques d’arxiu.
- Col·laboració en tasques de disseny de tràmits, catàleg, formularis de documents i procediments.
- Captació i custòdia de fons documentals relatius a la vila
- Altres actuacions d’aquest àmbit.
Serveis generals
- Optimització de procediments interns i disseny i seguiment de procediments administratius específics i tràmits en format electrònic.
- Instrucció i tramitació d’expedients sancionadors per contravenció d’ordenances municipals d’aquest àmbit.
- Gestió, administració i tràfic del patrimoni immobiliari municipal.
- Inventari del patrimoni municipal.
- Pla de modernització de la gestió municipal.
- Gestió del cementiri i dels drets funeraris, sense perjudici de les formes de gestió dels cementiri i serveis funeraris.
- Pòlisses i tramitacions d’assegurances de l’Ajuntament.
- Gestió de la reprografia de l’Ajuntament.
- Gestió de la telefonia fixa, mòbil i accés a internet i dels diversos edificis municipals.
- Gestió dels certificats digitals del personal de l’Ajuntament.
- Gestió de les plataformes digitals (RACAT, accés restringit de la DIBA, plataforma de contractació, Base de dades Nacional de Subvencions, portal d’entitats locals del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, …), sens detriment de l’accés que han de tenir altres departaments municipals.
- Política i gestió de compres.
- Destrucció de documents municipals amb coordinació amb el Departament de gestió documental i arxiu.
- Altres actuacions d’aquest àmbit.
Regidor/a: