Serveis socials bàsics. Atenció a les persones grans i atenció a la dependència
Ofereix informació, orientació i assessorament a les persones grans i les seves famílies per tal de garantir la seva situació de benestar i mantenir la seva qualitat de vida. Tramitació de la Llei de la dependència.
Servei d’atenció domiciliària
El Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) és un servei de suport i atenció en el domicili de la persona amb dependència per tal que estigui a casa seva el màxim de temps possible, amb unes condicions adequades de convivència en el seu entorn familiar i comunitari.
L’atenció es desenvolupa en dos nivells:
- Atenció personal: la persona rep ajuda d’un professional que li ofereix suport per a activitats bàsiques de la vida diària, com ara la higiene personal, vestir-se, fer la compra i acompanyar en gestions personals i temes mèdics, entre d’altres.
- Atenció a les necessitats de la llar en tasques com ordre i neteja del domicili, fer el llit, cuinar, rentar la roba, etc.
Teleassistència domiciliària municipal
Servei Municipal de Teleassistència (TLA) adreçat a persones que poden necessitar suport perquè tenen una situació de risc per raons d’edat, vulnerabilitat social, caigudes freqüents, situacions socials i/o de salut complexes, soledat, aïllament, manca d’autonomia funcional derivada de situacions de discapacitat o dependència, entre d’altres motius de risc.
Aquest servei garanteix la seguretat i vol donar tranquil·litat i acompanyament a les persones que estan en situació de risc per factors d’edat, fragilitat, solitud o dependència. Està operatiu les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any per detectar situacions d’emergència i donar resposta immediata.
El servei és prestat en conveni amb la Diputació de Barcelona
Com et trobes?
Servei d’acompanyament a persones grans, amb l’objectiu d’oferir un espai de suport, dins o fora del seu domicili, per millorar el benestar de les persones grans que viuen soles amb problemes d’envelliment i amb situacions de fragilitat i/o dependència.
En col·laboració amb Creu Roja Baix Llobregat Centre
Préstec de material ortopèdic i ajuts tècnics
Préstec temporal o cessió per a persones amb problemes de mobilitat i manca de recursos econòmics, amb l’objectiu de facilitar les activitats de la vida diària. El material objecte de préstec o cessió són cadires de rodes, caminadors, cadires de bany, etc.
Material propi de l’Ajuntament, en col·laboració amb Creu Roja Baix Llobregat Centre
Programa d’arranjaments a la llar
S’adreça a persones més grans de 65 anys o persones amb discapacitats, en situació de dependència i amb insuficients ingressos econòmics per tal de promoure l’autonomia personal i millorar la seva qualitat de vida. Les accions que es realitzen són bàsicament arranjaments als banys (substitució de la banyera o dutxa), col·locació d’ajudes tècniques, arranjaments a la cuina (substitució de la placa de gas per placa elèctrica) i arranjaments generals (ampliació de porta, canvi de gir i d’altres) per tal de facilitar la mobilitat i l’accessibilitat al domicili, en especial, en zones de trànsit, així com actuacions complementàries de millora de l’eficiència energètica dels domicilis.
Programa en col·laboració amb la Diputació de Barcelona
Transport adaptat a demanda
És un servei per fer desplaçaments ocasionals que no es repeteixen més de tres dies a la setmana per a qualsevol trajecte, excepte quan hi hagi una finalitat escolar i tampoc si la finalitat és el desplaçament per rebre atenció sanitària urgent.
Va dirigit a persones empadronades a Molins de Rei en possessió del certificat de discapacitat i el barem de mobilitat reduïda reconeguda.
Programa en conveni amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat
Per sol·licitar-lo cal adreçar-se a l’Oficina de Prestacions (c/Rubió i Ors, 2-4) amb fotocòpia del DNI i el certificat de discapacitat.
Per a més informació sobre aquests serveis us podeu adreçar als Serveis Socials Municipals:
Àrea de Serveis a les Persones
Edifici de Ca n’Ametller
c/Jacint Verdaguer, 95 bis
T. 93 680 37 31