FacebookTwitterYouTubeInstagramMail
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Ajuntament

  • Seu electrònica
  • Com s’organitza l’Ajuntament?
  • Legislació, normativa, documentació i estadístiques
  • Informació econòmico-financera
  • Comunicació i premsa
  • Govern obert i transparència
  • Oferta Pública d’Ocupació
  • Subvencions
  • Contacta amb l’Ajuntament
  • Calendari festius
  • Bústia ètica i de bon govern
  • PAM – Pla d’Actuació Municipal 2023-2027
  • Agenda Urbana 2030 de Molins de Rei

No pots trobar el què busques?

Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Pàgines visitades

Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.

Home / Notícies / Solidaritat amb el poble sahrauí
27 de juny de 2013

Solidaritat amb el poble sahrauí

Aquest estiu, 3 nens sahrauís, provinents dels campaments de refugiats de Tindouf (Algèria), venen de colònies durant dos mesos a la vila. A tot Catalunya vénen 600 nens i nenes que estan immersos en aquest projecte.

 

Aquestes colònies, amb el nom de Vacances en Pau, estan impulsades per l’associació Molins de Rei amb el Sàhara amb el suport  de l’ONGD Nicaragua i Cooperació, organitzades pel Grup de Famílies Acollidores, conjuntament amb la Regidoria de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de Molins de Rei.

 

El projecte pretén que els infants surtin durant aquests dos mesos de les condicions tan extremes en què viuen i des del Grup de Famílies Acollidores es programen tot un seguit d’activitats que els permeten gaudir d’unes vacances inoblidables.

 

Els infants sahrauís que vénen de colònies viuen a la hamada del desert algerià, on les temperatures a l’estiu arriben als 50 graus i les condicions de vida tant alimentàries com sanitàries són molt precàries. Aquests infants es troben més que mai en una situació política molt complexa. Des de fa més de 37 anys, els sahrauís malviuen a la hamada  algeriana sense recursos sanitaris ni alimentaris. Als campaments de refugiats els sahrauís no disposen de recursos propis i depenen de l’ajut internacional, ara per ara molt escàs, després de les retallades de l’ACNUR.

 

Les famílies acollidores intenten cobrir totes les despeses i mancances dels infants: sanitàries, d’integració a la vila i amb activitats de lleure.

 

Festa solidària sahrauí

 

Aquest acte té com a finalitat recaptar fons perquè els infants retornin als campaments amb un mínim de diners i equipament per tal de fer una mica més suportable la vida als campaments. Un altre objectiu que pretén aquest acte és sensibilitzar la població de Molins de Rei vers la situació d’exili que pateix el poble sahrauí des de l’any 1975. Per això, aquests actes tenen una part lúdica amb un berenar, tómboles i diverses activitats per a infants, i una part més informativa.

 

Gràcies a les col·laboracions de particulars, empreses i botiguers de Molins de Rei, any rere any assolim aquests objectius amb èxit. Aquest any no volem que en sigui una excepció i és per això que demanem la col·laboració ciutadana perquè assisteixi a l’acte.

 

Molins de Rei amb el Sàhara porta més de 15 anys treballant per ajudar el poble sahrauí i actualment, amb una Junta renovada, inicia una nova etapa amb ganes de seguir endavant amb el projecte que fins ara, any rere any, s’ha estat fent.

 

Últimes notícies

  • Dimecres 18 de juny: Tall d’accés c/ Rafael Casanova 17 de juny de 2025
  • Cloenda del curs del Pla de Transició al Treball 17 de juny de 2025
  • Ja ha començat la campanya de tractament contra les paneroles 11 de juny de 2025
  • Celebrat l’acte de reconeixement als i les esportistes de les entitats de la vila 6 de juny de 2025
  • Els Punts d’Informació Turística del Baix Llobregat visiten el Museu del Renaixement 4 de juny de 2025

Categories notícies

  • Activitat econòmica
  • Actualitat
  • Ajuntament
  • Coronavirus SARS-CoV2
  • Covid19 – Àmbit Econòmic
  • Covid19- Àmbit de les persones
  • Covid19- Àmbit sanitari
  • Educació i cultura
  • Esports
  • Festa Major
  • Formació
  • Habitatge
  • Informació de servei
  • Joventut i infància
  • Medi ambient
  • Mobilitat
  • Ocupació
  • Patrimoni
  • Salut
  • Seguretat
  • Trencaclosques
  • Uncategorized @ca
  • Via Pública

Compartiu aquest contingut

Whatsapp share
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de Cookies
  • Protecció de dades
  • Contactar
  • Ajudan’s a millorar el web
© 2020 Ajuntament de Molins de Rei |
Pl. Catalunya, 1 |
08750 Molins de Rei |
Tel 93 680 33 40

Whatsapp de l'Ajuntament