El secretari general d’Infraestructures del MITMA, Xavier Flores, i el cap de la Demarcació de Carreteres de Catalunya, Vicente Vilanova, es reuneixen amb l’Ajuntament de Molins de Rei per parlar del projecte de millora de l’accessibilitat entre les carreteres de l’entorn del Baix Llobregat
L’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, el primer Tinent d’alcalde, Ramon Sánchez, i el regidor d’Urbanisme, Miguel Zaragoza, van mantenir una reunió a l’Ajuntament de Molins de Rei amb el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), Xavier Flores, i el cap de la Demarcació de Carreteres de Catalunya, Vicente Vilanova, per tractar el projecte denominat “Mejora de la accesibilidad entre las carreteras del entorno del Baix Llobregat”, que promou el MITMA.
L’objecte del projecte de traçat de les obres és millorar la connexió i l’accessibilitat a les carreteres de l’àmbit comprés entre els municipis de Sant Feliu de Llobregat, Molins de Rei i de El Papiol en un costat del riu Llobregat, i de Sant Vicenç dels Horts, Cervelló i Pallejà per l’altre costat, amb la finalitat de disminuir els problemes de congestió de trànsit en aquesta zona -accentuat des de l’aixecament dels peatges- i millorar la connexió entre les vies de gran capacitat com són l’autovia del Baix Llobregat A-2 i l’autopista AP-7 -des de l’autopista AP-2/B-23 i l’autovia B-24-. El projecte recull la voluntat metropolitana de vetllar per garantir una mobilitat sostenible on pugui tenir lloc el transport públic col·lectiu i la mobilitat activa.
Actualment, el projecte es troba en la fase final de redacció; a partir de l’abril, es posarà en exposició pública el projecte executiu; a finals del 2023 es preveu aprovar el projecte constructiu, per poder licitar les obres durant el primer quadrimestre de 2024.
Aprofitant la trobada, també es va tractar de necessitat d’adequació i manteniment dels passos soterranis que donen accés al riu Llobregat i que són de titularitat estatal, així com la necessitat de col·locar pantalles acústiques que minimitzin l’impacte ambiental de la B-23 sobre la zona urbana de Molins de Rei, o la prohibició del pas dels camions al nucli urbà.