El passat 1 de juliol es va
posar en marxa el nou servei de neteja viària i recollida de residus a càrrec
de la Unió Temporal d’Empreses Molins (UTE Molins) formada per les empreses
ASCAN y GEASER. Durant aquestes dues setmanes, l’Ajuntament ha fet el seguiment
del traspàs d’empreses de
neteja viària que ha permès reduir desajustaments del servei.
Amb la finalitat de resoldre les
incidències que es puguin produir durant el període de transició, s’estan
portant a terme reunions de traspàs que permeten actuar amb rapidesa i
minimitzar els possibles problemes d’ajustament. Durant aquest període,
l’Ajuntament fa un seguiment continuat de la prestació del servei per tal de
conèixer la situació en cada moment i actuar si hi ha algun indici
d’incompliment.
El nou contracte comporta la renovació de tots els
contenidors de la vila durant els mesos d’agost i setembre, l’ampliació de la
capacitat d’alguns contenidors de paper i la
incorporació de nova maquinària per a la neteja viària. També s’ha contemplat
un increment de jornades a l’any per a la neteja amb maquinària especialitzada,
vehicles elèctrics, servei de geolocalització de la flota per fiscalitzar el
servei, campanyes d’informació i sensibilització, personal de reforç en època
de poda, gestió d’emergències i increment de papereres.
El regidor d’Espai Públic, Miguel Zaragoza, demana comprensió a la ciutadania amb els desajustaments que es
puguin produir durant el període de transició i recorda que “tots els inicis impliquen un període
d’aprenentatge que no sempre és fàcil”. Zaragoza també es mostra convençut
de que amb el “compromís i la implicació
de la ciutadania amb la gestió dels residus i el manteniment d’una vila neta les
incidències aviat seran cosa del passat”.