FacebookTwitterYouTubeInstagramMail
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Som Molins de Rei
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Ajuntament

  • Com s’organitza l’Ajuntament?
  • Seu Electrònica
  • Legislació, normativa, documentació i estadístiques
  • Informació econòmico-financera
  • Comunicació i premsa
  • Transparència
  • Oferta Pública d’Ocupació
  • Subvencions
  • Convenis
  • Contacta amb l’Ajuntament
  • Contractes

No pots trobar el què busques?

Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Pàgines visitades

Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.

Home / Notícies / Valoració de l’impacte de la COVID-19 en els Serveis Socials municipals
24 de febrer de 2021

Valoració de l’impacte de la COVID-19 en els Serveis Socials municipals

La pandèmia de la COVID-19 va impactar els serveis socials municipals durant l’any 2020. Es va incrementar el nombre de persones ateses i les quanties econòmiques destinades a emergència social, com també el nombre d’ajuts.

L’Ajuntament de Molins de Rei ha presentat en una roda de premsa les xifres del  balanç de l’impacte de la COVID-19 en l’activitat de Serveis Socials el darrer any 2020. “Fent aquesta roda de premsa, afegim màxima transparència. Avui, a  les percepcions  hi sumem dades i evidència”, ha explicat l’alcalde, Xavi Paz, a l’inici de la roda de premsa.

El primer impacte ha estat en les atencions realitzades. Així doncs, durant el 2020, l’Ajuntament de Molins de Rei va atendre un total de 2.889 persones (casos), 1.252 més que al 2019, dada que representa un augment del 76,48%.     

El segon impacte, i molt significatiu, està lligat a les ajudes d’emergència social  impulsades per pal·liar les conseqüències de la COVID-19. 

Pel que fa al total d’ajudes dineràries atorgades, s’ha més que doblat l’import destinat a ajudes d’emergència social. Al 2019, l’Ajuntament va destinar 145.494,27€, mentre que al 2020 s’hi van destinar 311.708,36€, cosa que representa un augment del 112%. També  es va veure incrementat el nombre d’ajudes, 936 més que al 2019, fet que representa un augment del 67% respecte del 2019. Val a dir que les ajudes dineràries d’emergència social inclouen alimentació i subministres d’habitatge, entre d’altres.

En primer lloc, els ajuts econòmics  d’emergència en alimentació van representar el volum més significatiu, tant pel nombre d’ajudes com per la despesa realitzada en relació amb el conjunt d’ajudes en concepte d’emergència social. L’Ajuntament va atorgar un total de 1.586 ajudes al 2020, amb un increment de 732 ajudes, un 85,71% respecte al 2019, i hi va destinar un total de 226.346€ al 2020, amb un increment de 136.371€, un 152% respecte al 2019. Així, la despesa destinada a ajuts d’emergència d’alimentació s’ha multiplicat per 1,5.

Aquest increment de la despesa en ajuts d’emergència per a alimentació és deguda, com s’ha dit, a l’increment del nombre d’ajuts, però també a la decisió presa l’abril passat d’incrementar la quantia dels ajuts mensuals destinats a alimentació. Aquesta decisió fou motivada per l’increment de les necessitats de moltes famílies, fruit de la situació derivada de la pandèmia, el confinament i la davallada dels seus ingressos.

Cal recordar que a més d’ajudes dineràries en alimentació esmentades, l’Ajuntament i la Creu Roja també col·laboren en la distribució de productes alimentaris, en la qual també es va produir un increment del 58,39% respecte de l’any anterior en el nombre  ajudes, ja que vam passar de 1.550 ajudes a 2.455, 905 més que al 2019. Cal destacar que al mes de juliol es produeix un increment de 312 ajudes més per equilibrar els ajuts del mes d’agost.

En segon lloc, en habitatge, l’increment encara va ser més significatiu. Les persones sense sostre o en situació econòmica vulnerable s’han vist doblement afectades per la pandèmia. Per a aquestes persones, l’Ajuntament va fer un important augment de les ajudes i imports respecte del 2019, ja que es va passar de les 19 a les 70 ajudes i dels 6.626,95€ als 30.972,76€ en un any, dada que representa un 472,23% més de la despesa realitzada pel consistori respecte del 2019. Jessica Revestido, regidora de Serveis Socials, destaca que “en aquest Ajuntament, atenem les persones en situació d’emergència social i no deixem a ningú enrere, tingui la situació que tingui”.

Aquestes dades deixen palès que l’habitatge esdevé un dels temes més preocupants i més, tenint en compte el preu del lloguer a la nostra vila. “Hem creat una partida especifica per fer front a les necessitats de l’habitatge. Farem el que sigui necessari per no deixar a ningú enrere”. Tal com apunta i anuncia Paz, “aquest serà un eix prioritari en el nostre treball i en el pressupost del 2021”.

També cal assenyalar el lleuger augment del nombre d’ ajudes i imports en ajudes de subministraments respecte al 2019: es van  incrementar un 27,18% el nombre d’ajudes i es va incrementar en un 14,92% la despesa realitzada respecte del 2019, ja que es va passar dels 23.210€ als 26.671€ que s’hi van destinar, i de 206 a 262 en el nombre  d’ajudes.  Els subministraments són ajudes per pagar l’aigua, el gas i la llum.

La resta d’ajuts d’emergència concedits són altres ajuts com ara farmàcia, ulleres, audiòfons, electrodomèstics, productes d’higiene i/o alimentació infantil, etc., que són més variables i es produeixen puntualment quan sorgeix una necessitat concreta. Es va incrementar l’import destinat a aquest concepte, que va pujar a 27.716,81 €, un 7,92% superior al de l’any anterior, mentre que també se’n va incrementar el nombre, que va passar de 208 a 405, un 31,49% més.

Finalment, l’alcalde, Xavi Paz; la regidora de Serveis Socials, Jessica Revestido, i el primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez, han agraït la feina feta a tot el Departament de Serveis Socials, especialment els esforços fets durant els mesos de confinament quan es va haver d’atendre els veïns i veïnes de Molins de Rei en situació de vulnerabilitat econòmica.

Últimes notícies

  • L’AMBici arriba a Molins de Rei 30 de març de 2023
  • Jornades de portes obertes al Palau de Requesens 30 de març de 2023
  • Horaris i tancament dels equipaments municipals durant la Setmana Santa 2023 29 de març de 2023
  • L’Ajuntament tanca l’exercici 2022 amb un romanent líquid de tresoreria de 2,4 M € 29 de març de 2023
  • Enquesta del Consell d’Adolescents: què opines sobre les persones refugiades? 29 de març de 2023

Categories notícies

  • Activitat econòmica
  • Actualitat
  • Ajuntament
  • Coronavirus SARS-CoV2
  • Covid19 – Àmbit Econòmic
  • Covid19- Àmbit de les persones
  • Covid19- Àmbit sanitari
  • Educació i cultura
  • Esports
  • Formació
  • Habitatge
  • Informació de servei
  • Joventut i infància
  • Medi ambient
  • Mobilitat
  • Ocupació
  • Salut
  • Seguretat
  • Trencaclosques
  • Uncategorized @ca
  • Via Pública

Compartiu aquest contingut

Whatsapp share
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de Cookies
  • Protecció de dades
  • Contactar
  • Ajudan’s a millorar el web
© 2020 Ajuntament de Molins de Rei |
Pl. Catalunya, 1 |
08750 Molins de Rei |
Tel 93 680 33 40

Whatsapp de l'Ajuntament