Les persones que vulguin votar per correu a les eleccions al Parlament de Catalunya tenen fins al 2 de maig per a fer el tràmit.
El 12 de maig hi ha convocades les eleccions al Parlament de Catalunya. Per a aquelles persones que no puguin exercir el dret a vot de manera presencial, hi ha la possibilitat d’emetre el vot per correu. Les persones interessades tenen fins al 2 de maig per a fer el tràmit i es pot realitzar de dues maneres:
- Presencialment, a qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, la persona ha d’acreditar la identitat mitjançant: el document nacional d’identitat (DNI), el passaport (amb fotografia i signatura del titular) o el carnet de conduir (amb fotografia i la signatura de la persona titular).
- Per via telemàtica, amb certificat electrònic reconegut (DNIe, idCat, etc.) a través del web de Correus.
En el cas de sol·licitar-ho de manera presencial, s’haurà d’omplir l’imprès per votar per correu i, un cop emplenat degudament, es lliurarà a l’Oficina de Correus tot acreditant la identificació pròpia amb el DNI, passaport o carnet de conduir. Des de l’Oficina de Correus, s’enviarà la sol·licitud a l’Oficina del Cens Electoral (OCE) i aquesta, enviarà per a la persona interessada la documentació per votar, que haurà d’entregar a l’Oficina de Correus.
Cal recordar que una vegada l’Oficina del Cens Electoral admet la sol·licitud de vot ja no es podrà votar de manera presencial a la mesa.
Per altra banda, les persones amb discapacitat visual que vulguin sol·licitar a l’Administració de la Generalitat la utilització d’una documentació complementària en sistema Braille per emetre el vot ho podran demanar abans del 15 d’abril mitjançant una trucada al telèfon gratuït 900 500 912. En aquesta trucada hauran de facilitar les seves dades personals i indicar si volen rebre la documentació al seu domicili o trobar-la disponible a la mesa electoral que els correspongui.
Per a més informació sobre les eleccions i el vot per correu, podeu consultar www.molinsderei.cat/eleccions