FacebookTwitterYouTubeInstagramMail
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Ajuntament

  • Seu electrònica
  • Com s’organitza l’Ajuntament?
  • Legislació, normativa, documentació i estadístiques
  • Informació econòmico-financera
  • Comunicació i premsa
  • Govern obert i transparència
  • Oferta Pública d’Ocupació
  • Subvencions
  • Contacta amb l’Ajuntament
  • Calendari festius
  • Bústia ètica i de bon govern
  • PAM – Pla d’Actuació Municipal 2023-2027
  • Agenda Urbana 2030 de Molins de Rei

No pots trobar el què busques?

Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Pàgines visitades

Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.

Home / Notícies / Psicomotricitat al desembre
17 de desembre de 2020

Psicomotricitat al desembre

Hola famílies! Com va la fresqueta? Aquesta setmana us fem una nova proposta d’activitat psicomotriu en què exercitarem les parts de la cara i el cap.Un dels objectius de la psicomotricitat (i de totes les activitats que es fan amb infants) és el d’afavorir el desenvolupament del control corporal i la consciència corporal. En les següents propostes de psicomotricitat ens centrarem en dos aspectes bàsics per treballar-ho que, entre altres, són l’activitat tònica postural equilibradora i l’esquema corporal.

L’activitat tònica postural equilibradora consisteix en que l’infant controli i ajusti el seu cos adoptant una postura per al desenvolupament natural i equilibrat del cos en l’espai que l’envolta. Consta del to, la postura i l’equilibri. Tots tres depenen del grau de tensió muscular i del reequilibri constant per mantenir l’estabilitat.

Pel que fa a l’esquema corporal, anirem exercitant diferents parts del cos: el cap, el coll i les espatlles, els braços, el tronc i les cames; per tal de conèixer i localitzar els diferents segments corporals tant en el seu propi cos com en el dels altres. En les propostes de psicomotricitat de les properes setmanes incidirem en aquests aspectes tot centrant-nos en una part del cos en cada cas. Malgrat això, no hem d’oblidar que el desenvolupament infantil és global tant pel que fa a motricitat, cognició, sensacions i percepcions, afectivitat i socialització.

 

A partir del conte “Què et fa especial?” ens centrarem en el primer segment: el cap. Els infants podran realitzar diferents moviments amb les parts de la cara tot imitant animals que els resultin propers i coneguts.

 

 

 

Si encara no ho heu fet, us animem a localitzar i moure les orelles amb les mans, arrufar el nas, obrir i tancar la boca i inflar les galtes, treure i amagar la llengua, i obrir i tancar les parpelles.

Per finalitzar l’activitat introduirem un element essencial per dur una vida sana i que també ens fa conscients del nostre cos i ajuda a relaxar-nos: LA RESPIRACIÓ. A partir d’ara les sessions de psicomotricitat finalitzaran amb exercicis per relaxar i destensar.

La respiració és essencial perquè l’infant estableixi el seu ritme propi, i ho és també per la construcció de la imatge de si mateix. Quan aquesta respiració és conscient podem interioritzar aquesta imatge i aprendre a regular l’entrada i sortida d’aire a poc a poc. Seria un bon hàbit adquirit de cara al seu present i al seu futur com a adults, ja que moltes vegades ens oblidem de respirar correctament, imbuïts pel ritme frenètic i les ocupacions quotidianes.

Podem començar estirant-nos a terra. Agafem aire amb el nas i inflem la panxa (i les galtes si voleu), ben grossa, ben grossa, com un globus. Aguantem l’aire uns segons i el deixem anar per la boca com si el globus es desinflés lentament. Podem repetir-ho unes quantes vegades i ho podem acompanyar amb música relaxant.

Així doncs, famílies, us convidem a gaudir l’activitat i a compartir amb nosaltres les vostres experiències així com també les preguntes que puguin sorgir. No dubteu a apropar-vos al Trencaclosques per conèixer-nos!

Últimes notícies

  • Molins de Rei celebra el Dia Internacional dels Museus 13 de maig de 2025
  • Les farmàcies de Molins de Rei s’adhereixen a la campanya “Mànigues amunt” 8 de maig de 2025
  • En marxa dues noves estacions d’AMBici 7 de maig de 2025
  • Del 12 al 16 de maig – Tall accés Crta. Rierada, alçada núm. 3, desviació per c/ Bosc 6 de maig de 2025
  • Continua oberta la licitació per muntar parada al mercat municipal 6 de maig de 2025

Categories notícies

  • Activitat econòmica
  • Actualitat
  • Ajuntament
  • Coronavirus SARS-CoV2
  • Covid19 – Àmbit Econòmic
  • Covid19- Àmbit de les persones
  • Covid19- Àmbit sanitari
  • Educació i cultura
  • Esports
  • Festa Major
  • Formació
  • Habitatge
  • Informació de servei
  • Joventut i infància
  • Medi ambient
  • Mobilitat
  • Ocupació
  • Patrimoni
  • Salut
  • Seguretat
  • Trencaclosques
  • Uncategorized @ca
  • Via Pública

Compartiu aquest contingut

Whatsapp share
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de Cookies
  • Protecció de dades
  • Contactar
  • Ajudan’s a millorar el web
© 2020 Ajuntament de Molins de Rei |
Pl. Catalunya, 1 |
08750 Molins de Rei |
Tel 93 680 33 40

Whatsapp de l'Ajuntament