L’AMB i l’Ajuntament de Molins de Rei han presentat avui dijous, 30 de març, les primeres estacions de l’AMBici, el servei de bicicleta compartida metropolitana, al municipi. El sistema, que ja s’està instal•lant a Molins de Rei i arribarà a un total de 15 poblacions, suposa un nou impuls per potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona.
L’AMBici, de titularitat de l’AMB i gestionat per TMB, es posarà en marxa a Molins de Rei la setmana vinent, amb 6 estacions i 66 bicicletes elèctriques. A tot el Baix Llobregat, hi haurà 120 estacions i més de 1.300 bicicletes. El servei ha comptat amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.
L’acte ha anat a càrrec del vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, i l’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz.
“Avui presentem a Molins de Rei l’AMBici, el nou servei de bici metropolitana compartida, amb bicicletes 100 % elèctriques, que permetrà als veïns i veïnes moure’s pel municipi i accedir d’una manera còmoda, saludable i sostenible als principals serveis, com són la zona esportiva Ricard Ginebreda, l’estació de Rodalies i El Molí, i el barri de la Sínia, entre d’altres. També, permetrà connectar fàcilment amb altres municipis del Baix Llobregat que disposin d’aquest servei. Sobretot, els de l’eix de la N-340 més propers, com Sant Feliu de Llobregat i Sant Just Desvern. Amb aquest nou servei, donem resposta a una petició de l’Ajuntament de Molins de Rei, posem a l’abast de la ciutadania noves alternatives de mobilitat molt més netes i contribuïm a la reducció de la contaminació”, ha exposat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda.
Per la seva banda, l’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, ha explicat que “estem molt satisfets de formar part d’aquest projecte. L’AMBici és una mostra més de l’aposta d’aquest mandat per la mobilitat sostenible. A més, veient el resultat d’altres municipis, estic convençut que serà un èxit”.
El servei es va activar el 30 de gener en sis municipis metropolitans. Ara comença la segona fase de desplegament per instal•lar les estacions i posar en marxa el servei als nou municipis restants on està previst incorporar-lo. Durant el mes d’abril, el servei arribarà a dos municipis del Barcelonès nord (Santa Coloma de Gramenet i Badalona) i a quatre municipis més del Baix Llobregat (Viladecans, Molins de Rei, Gavà i Castelldefels). Abans de l’estiu, es preveu que aterri a la resta de municipis (l’Hospitalet de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i Sant Adrià de Besòs).
Un cop desplegat del tot, posarà a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis metropolitans: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Tarifa del servei AMBici
Durant el 2023, l’AMB farà una tarifa promocional de 25 € l’any per abonament, que permetrà 30 minuts d’ús gratuïts per cada trajecte. Després dels 30 minuts gratuïts, costarà 0,50 € cada 30 minuts.
A partir de l’any 2024, l’abonament tindrà un cost de 40 € l’any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 €. Després dels 30 minuts inicials, costarà 0,50 € cada 30 minuts.
Abonament metropolità (AMBici+Bicing) i estacions de transferència
Els ciutadans ja poden adquirir, des de l’1 de març, l’abonament metropolità, que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar els dos sistemes.
L’AMB i TMB també han activat des de fa uns dies la primera estació de transferència, que facilita la connexió entre l’AMBici i el Bicing. Es tracta de l’estació de Zona Universitària – Diagonal (John Maynard Keynes, 25), al davant de la Facultat d’Econòmiques de la UB, que ja està en funcionament. L’AMB recorda que, en total, hi haurà set estacions de transferència quan finalitzi la segona fase de desplegament.
Balanç als dos mesos de posada en funcionament
L’AMBici ja ha superat els 2.700 usuaris i ha sobrepassat els 1.850 desplaçaments diaris només dos mesos després de la seva posada en marxa. A banda, més de 7.500 persones s’han descarregat l’app, disponible actualment per a Android i iOS. Aquestes primeres dades també corroboren l’èxit d’integració de l’AMBici amb el sistema del transport públic metropolità. De les deu estacions d’AMBici més utilitzades durant aquests primers dos mesos, sis corresponen a intercanviadors de transport públic.