Carme
Forcadell ha tornat per segon any consecutiu a visitar la Fira de la Candelera,
però aquesta vegada ho ha fet com a presidenta del Parlament. Forcadell ha
pogut conèixer de primera mà aspectes relacionats amb l’organització d’aquest
esdeveniment i ha voltat per l’emblemàtica zona del planter, que recull
l’essència dels orígens de la Fira de la Candelera.
Abans
de començar el seu recorregut i de lliurar els premis del concurs de Planter,
la presidenta del Parlament de Catalunya, Carme
Forcadell, ha volgut subratllar que “la
increïble trajectòria d’aquesta Fira demostra que sou un poble perseverant,
treballador i tenaç perquè segur que durant aquests 165 anys hi ha hagut
moments de dubtes, entrebancs dificultats i malgrat tot les heu superat i no us
heu rendit” i ha afegit que “el mèrit
no és exclusivament de l’Ajuntament, sinó de tot Molins de Rei”.
De
la seva banda, l’alcalde de Molins de Rei, Joan
Ramon Casals, ha explicat que “des
del seu primer dia la Fira té
l’objectiu de generar oportunitats econòmiques que es transformin en beneficis
per la gent i en justícia social, i molts projectes empresarials s’han impulsat
gràcies a la Fira de la Candelera”. En la mateixa línia s’ha expressat el
primer tinent d’alcalde de la vila, Xavi
Paz, qui ha assegurat que “la Fira
de la Candelera és el nostre millor aparador i el nostre granet de sorra més
important que podem aportar a l’economia del
país”.
A
la tarda ha estat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, qui s’ha acostat a Molins
de Rei per visitar el recinte firal. Rull també ha aprofitat l’oportunitat per
assegurar que “Molins de Rei no és un
municipi dels més grans del país, però en canvi és capaç d’organitzar de forma
continuada un dels esdeveniments més grans de Catalunya, i això té un enorme
valor”. En la seva intervenció Rull també ha fet referència a la
reivindicació local de tornar a la zona 1 del transport públic, i ha assegurat que “amb la T-Mobilitat que està implantant
el govern català els ciutadans pagaran pels quilòmetres que facin, i no per la
zona en la que estiguin adscrits”. Així mateix ha defensat l’oportunitat de
construir un carril bus a la B-23 perquè, segons ell, “és un projecte de poca inversió i alt retorn a la societat” però
ha denunciat que “un projecte com aquest
no es pugui decidir exclusivament des de Catalunya”.