Us mostrem la presència de l’Ajuntament de Molins de Rei a les xarxes socials.
Relació de xarxes socials
Ajuntament de Molins de Rei
Esports
Empresa
Ocupació
Guàrdia Urbana
Biblioteca el Molí
Museu del Renaixement
Normes de participació
- Que els comentaris i missatges siguin pertinents, és a dir, que no s’allunyin del tema tractat.
- Que els comentaris i missatges siguin respectuosos i no ofenguin ni atemptin contra la dignitat d’altres persones.
- Que els comentaris i missatges no continguin dades de caràcter personal ni informació publicitària.
Principis de les xarxes
Tots els perfils i pàgines així com els altres espais a les diferents plataformes socials (Twitter, Facebook, Instagram, etc.) són oberts als comentaris, consultes i aportacions dels usuaris, que seran publicats o contestats si compleixen aquests requisits:
Els gestors dels comptes de xarxes socials de l’Ajuntament de Molins de Rei es reserven el dret de no publicar o no respondre qualsevol aportació que no observi aquestes indicacions mínimes i bloquejar els usuaris que no compleixin les normes:
- Orientació al Servei públic. És la raó de ser, la comunicació a través de les xarxes socials ha de ser tant o més eficaç del que ho és la presencial, al mateix temps que ha de ser més eficient i donar més resultats sense créixer gaire més en recursos. Convé mostrar en tot moment una predisposició a escoltar i ajudar el ciutadà en tot el que sigui possible, i oferir solucions a tots els seus dubtes.
- Transparència. És la norma bàsica dels mitjans socials. Cal mostrar-se tal com és l’organització, amb naturalitat.
- Qualitat. S’han d’oferir serveis de qualitat a tota la ciutadania.
- Corresponsabilitat. Saber a qui es representa i cap a qui, com i on es comunica. S’han de tenir en compte les normes de convivència i les normes d’ús de les Xarxes Socials mateixes.
- Participació en iniciatives ciutadanes. Com si fossin pròpies, a més de fomentar la participació de la resta de ciutadania.
- Coneixement obert. Amb nou enfocament de la propietat intel·lectual, que permeti crear les condicions necessàries per generar riquesa amb les dades i els continguts elaborats per l’Administració.
- Interacció. El to amb què conversarem ha de ser sempre proper i cordial. La comunicació en les diferents xarxes socials on l’Ajuntament de Molins de Rei és present sempre és cap a la ciutadania. Per tant, hem d’intentar escoltar les persones i donar respostes adequades a les seves necessitats, perquè els usuaris d’aquests espais sentin que la nostra presència no és intrusiva i participem en la seva conversa d’igual a igual.
- Respecte. Quan som a les xarxes socials, hem de tenir present que entrem en un terreny propi de la ciutadania. I aquí cada usuari té la seva opinió, que no sempre hem de compartir, però sí respectar. La nostra presència no té com a objectiu fer canviar aquestes opinions, ni imposar les nostres, tan sols pretenem compartir, escoltar i conversar amb la ciutadania en el seu espai.
- Objectivitat. Com a principi general, des dels perfils corporatius no es poden emetre opinions personals i la línia editorial ha de coincidir amb la del lloc web oficial.