Aquest conveni permet seguir potenciant la promoció i dinamització del comerç local i la seva reactivació econòmica després de la crisi ocasionada per la COVID-19.
L’Ajuntament de Molins de Rei, la Unió de Botiguers de Molins de Rei (BotMol) i l’Associació de Venedors del Mercat Municipal renoven els respectius convenis anuals de dinamització comercial. L’objectiu d’aquests convenis és establir les condicions i els compromisos en matèria de promoció i dinamització comercial i de reactivació econòmica, així com el desenvolupament del Pla de Dinamització Comercial tant del Mercat Municipal com del comerç de la vila per a l’exercici 2021, i , alhora, formalitzar una subvenció.
Com a novetat, enguany s’ha inclòs en el conveni amb la Unió de Botiguers de Molins de Rei un ajut complementari per a l’exercici 2021 destinat exclusivament a fer campanyes de difusió i dinamització del sector de la restauració. Així es dona compliment al compromís contret amb el sector de reinvertir els ingressos en concepte de terrasses al 2020 en un sector, el de la restauració, que s’ha vist greument afectat per la crisi ocasionada per la COVID-19.
L’alcalde, Xavi Paz, és optimista i preveu que es produirà un creixement econòmic de manera diferent segons cada sector. “Per potenciar això, caldrà no deixar ningú enrere”. A més, ressenya que “per primera vegada es destinen recursos al sector de la restauració i 80.000€ a les associacions empresarials”.
El primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez, ha agraït a les associacions l’esforç i el treball conjunt d’aquest darrer any en què el comerç també s’ha vist afectat per la crisi sanitària i econòmica, i les ha animat a continuar treballant vinculant comerç, gastronomia i cultura amb l’objectiu de millorar el dinamisme de la vila. Sánchez afegeix que “des de l’Ajuntament es continuarà donant suport al comerç i la restauració amb actuacions de dinamització comercial com la millora de l’enllumenat de Nadal, ja iniciada l’any 2020, i dels aparcaments, i apostant per accions d’eficiència energètica i sostenibilitat”.
El president de l’Associació de Venedors del Mercat Municipal, Xavier Sadurní, ha manifestat que “estem molt contents amb el resultat de les campanyes i dinamitzacions que s’han pogut portar a terme malgrat la situació sanitària, i agraeixo la col·laboració i el diàleg fluid per part de l’Ajuntament i, especialment, de la Regidoria de Mercats”.
Per la seva banda, la presidenta del BotMol, Mireia Sellarès, se suma a les paraules indicades pel president de l’Associació de Venedors del Mercat i afegeix que “per a les properes campanyes volem apostar per la comunicació, per donar visibilitat a tot el teixit comercial, de restauració i serveis, i per difondre la qualitat dels productes locals”. I afegeix que “amb la incorporació enguany de gran part de la restauració de la vila a l’associació, es vol aprofitar per realitzar campanyes d’intercanvi entre comerç i restauració”.