La pluja i el fred de
diumenge va avortar el què apuntava a una de les edicions més concorregudes de
la Fira de la Candelera. Així ho creuen els màxims responsables municipals
basant-se en les dades recollides entre visitants, expositors i
organització. I és que el mal temps va
precipitar la finalització que havia arrencat amb una excel·lent acollida de
les novetats presentades enguany, i que no eren poques.
El nou format de pregó, la
reprogramació dels concursos culinaris al cap de setmana previ, la incorporació
de tastets teatrals al carrer, el sopar inaugural, la nova imatge de la Fira de
Vins o la reubicació de les entitats i de la Fira Kids han estat elements ben
valorats per la gran majoria de participants. Igual que la presentació de
l’embotit de coradella, del que s’han esgotat les existències des de la seva
posada a la venda amb més de 2.000 unitats.
L’alcalde de Molins de
Rei, Joan Ramon Casals, ha destacat
precisament el llançament d’aquest embotit com “un clar exemple d’una novetat que ha estat ideada per emprenedors
locals i que, vista l’enorme acceptació que ha tingut, està clar que ha vingut
per quedar-se”. Casals també ha senyalat altres elements que s’han
incorporat en les darreres edicions i que ja s’han consolidat plenament, com
l’APP, les fires convidades o els tastets culturals al carrer. De la seva
banda, el regidor de Fira, Ramon Sànchez,
ha admès que “el mal temps ha desvirtuat
una mica el resultat final”, però també ha explicat que “fins dissabte al vespre, i malgrat el
fred, a la Fira de Vins es portava un ritme de vendes espectaculars”. En
total enguany es van vendre 25.000 tiquets de vins, i tenint en compte que el
diumenge al migdia és un dels moments de més venda és té el convenciment que
amb bon temps s’hauria superat el rècord del 2017 amb 31.150 tiquets venuts.
Els resultats provisionals de les enquestes de satisfacció apunten que
els visitants puntuen aquesta edició amb un 9 (sobre 10), mentre que els
expositors li atorguen un 8,2. També s’han recollit dades molt positives pel
què fa a la difusió. Les visites a la pàgina web de la Fira (www.candelera.cat) ha augmentat en un 24% respecte al 2017, mentre que l’APP ja està
instal·lada en 2.733 telèfons.