El
web municipal de Molins de Rei (www.molinsderei.cat) ha superat el 85% d’indicadors
positius en la segona avaluació d’aquest 2014 de qualitat i transparència de la
comunicació pública local, que realitza la Universitat Autònoma de Barcelona
(UAB) – Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural.
Aquests resultats impliquen que, des de la primera anàlisi que la UAB va fer
l’any 2013 del web de Molins de Rei, aquest ha millorat la puntuació en un 35%,
passant del 63% d’indicadors positius de l’avaluació inicial al 85,37%
d’indicadors positius de l’anàlisi efectuada aquest mes de novembre.
L’increment
de la puntuació de qualitat i transparència
es deu a la incorporació d’informació relacionada, per exemple, amb els
plens municipals i ampliant la documentació relativa als comptes municipals i
al contacte directe amb els regidors, més detallada que fa uns mesos.
Actualment, es compleixen tots els indicadors que el Laboratori de Periodisme i
Comunicació per a la Ciutadania Plural considera com a preferents, d’entre el
total de 41 ítems que són avaluats.
L’alcalde
de Molins de Rei, Joan Ramon Casals,
ha celebrat aquest reconeixement perquè “posa
de manifest l’esforç que estem fent en els darrers mesos i anys per fer un
ajuntament completament transparent i obert a la ciutadania, esborrant
qualsevol ombra de dubte o opacitat”. Per Casals, “transparència també és sinònim d’honestedat i credibilitat, uns valors
que volem que quedin associats per defecte a la gestió municipal”. De la
seva banda, el primer tinent d’alcalde, Xavi
Paz, també ha volgut subratllar que “rebre
una distinció per la qualitat i la transparència significa estar en el grup
d’ajuntaments que lideren la cursa per fer una administració més propera i
oberta” i ha qualificat la notícia de “molt
important” perquè al seu entendre “dóna
les màximes garanties als ciutadans”.
Des de l’Ajuntament de Molins de Rei se segueix treballant per millorar
el web municipal, facilitar l’accés a la informació que conté i habilitar nous
espais més àgils de participació a través d’aquest canal de comunicació amb la
ciutadania.