El 94% dels enquestats aproven l’estat general del municipi, amb el comerç, el transport públic i la vida cultural com els elements que més destaquen
Els habitants de Molins de Rei en la seva amplíssima majoria estan satisfets amb la seva vida al municipi, particularment pel seu ambient tranquil i familiar, la seva proximitat amb Barcelona i la qualitat dels seus serveis i comunicacions. A més, consideren que la ciutat destaca especialment en quant al comerç, transport públic, cultura i patrimoni i esport. Son algunes de les conclusions del recent estudi sobre l’estat del municipi que ha presentat l’Ajuntament.
L’estudi, dut a terme a finals de 2021, sol·licitava als veïns i veïnes de Molins de Rei la seva opinió sobre assumptes com els principals problemes que afligeixen el municipi, diverses qüestions relacionades amb la qualitat de vida, el coneixement i el grau de satisfacció de diversos serveis i infraestructures municipals i la percepció dels molinencs i molinenques respecte a l’evolució de la ciutat, entre d’altres, i també permet conèixer una radiografia social dels habitants en aspectes com el seu lloc de naixement, el seu nivell d’estudis, els seus mitjans de comunicació i xarxes socials preferides o les seves preferències lingüístiques.
L’enquesta revela un alt grau de satisfacció amb l’estat general del municipi (6,75 sobre 10), la qualitat de vida a Molins (7,48) i la satisfacció de viure a Molins (7,70). D’un total de 28 competències i infraestructures municipals avaluades, 6 obtenen un notable (destacant biblioteca i mercat municipal), fins a 20 obtenen notes per sobre del 6, i únicament suspenen els aparcaments (4,74 sobre 10). A més, en general els molinencs i molinenques son bons coneixedors de les competències del seu ajuntament i els recursos del municipi; l’amplia majoria (22 de les 28) son reconegudes per al menys 2 de cada 3 veïns. Tot això, sumat a l’alt grau d’identificació amb la ciutat (valorat amb un 7,52 sobre 10), és mostra de la implicació dels veïns i veïnes de Molins de Rei amb la vida municipal.
A l’extrem contrari, la neteja s’ha senyalat com el major punt a millorar de la ciutat amb un 30% dels enquestats que la consideren un dels dos majors problemes que afligeixen el municipi. En un segon esglaó se situa la seguretat ciutadana, els impostos i l’estat dels carrers, amb un 13% de mencions cada un. Preguntats per aquells problemes que els afecten de manera personal, l’atur és el més esmentat (13%), seguit de prop pels impostos, la neteja i la crisi econòmica.
En relació amb la tasca municipal, la majoria dels enquestats, fins a un 35%, qualifica com a bona la tasca del govern municipal, i les qualificacions positives (“bona” i “molt bona”) excedeixen en 14 punts a les negatives ( “dolenta” i “molt dolenta”). Això contrasta amb les qualificacions que obtenen tant el govern de la Generalitat com l’Estatal, que es perceben de manera més negativa que positiva.
Els molinencs i molinenques també són molt optimistes amb les perspectives de futur per a la ciutat, tant en general com pel que fa a la qualitat de vida al municipi i a l’economia municipal i familiar.
Respecte l’actualitat, el mitjà d’informació més utilitzat pels veïns i veïnes són les xarxes socials (el 42% de les respostes ho esmenten), especialment entre les persones de 18 a 34 anys d’edat, arriben al 76%, mentre que les persones majors de 65 prefereixen la TV generalista (45%) o la TV local (34%). La xarxa social més utilitzada és WhatsApp (74% dels enquestats), seguida de Facebook (53%) i Instagram (49%). Fins a un 70% dels enquestats viuen amb la seva parella i un 28% conviu amb fills menors d’edat, la majoria de llars, un 63%, estan compostes per dues o tres persones. Per últim, més del 80% de les persones tenen estudis secundaris o superiors.
S’han realitzat 600 entrevistes, distribuïdes per quotes d’edat, sexe i zona de residència de forma proporcional a les dades d’empadronament del municipi. El treball de camp es va efectuar a finals d’octubre de 2021 tant telefònicament, mitjançant trucades a fixes i mòbils del municipi, com a través d’entrevistes presencials. Es pot ampliar la informació i conèixer el detall dels resultats de l’enquesta a través de la pàgina web oficial de l’Ajuntament de Molins de Rei.
https://www.molinsderei.cat/enquesta-de-la-situacio-del-municipi-de-molins-de-rei-octubre-2021/