El passat dijous 22 de juliol, el Ple municipal va aprovar inicialment el Reglament regulador del teletreball i, per això, a partir de l’1 de gener de 2022, els treballadors i treballadores del consistori podran fer efectiu el seu dret a prestar els seus serveis en la modalitat no presencial mitjançant la fórmula del teletreball.
L’Ajuntament de Molins de Rei ha regularitzat el teletreball, una eina important que servirà per impulsar un canvi de cultura organitzativa que fomentarà la confiança, la iniciativa i l’autonomia dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament, per millorar la flexibilitat laboral interna i la conciliació de la vida personal i familiar.
Aquesta regularització entrarà en vigor l’1 de gener de 2022. A partir d’aleshores, aquells treballadors o treballadores municipals amb 6 mesos d’antiguitat i un lloc de feina en el qual es pugui teletreballar, podran sol·licitar aquesta modalitat, que serà possible fins a dos dies a la setmana. Abans, però, caldrà formalitzar un pla de treball individual (PTI) entre la persona que vol teletreballar i el seu comandament. Aquesta autorització serà d’un any prorrogable per períodes màxims d’un any.
El regidor de Recursos Humans, Miquel Zaragoza, explica que aquest “és un acord històric, innovador, millorable i revisable, fruit d’un consens unànime amb els sindicats”.
Per la seva banda, l’alcalde, Xavi Paz, afegeix que “aquest és un pas endavant en la modernització de l’administració pública, un motor de canvi que ens permet optimitzar els recursos, respectar i fer possible la conciliació familiar dels nostres treballadors i treballadores públics, i, al mateix temps, contribuir a la sostenibilitat mediambiental”.