Les empreses
de Molins de Rei i del Baix Llobregat han participat activament en el segon
Networking Empresarial que han organitzat conjuntament l’Ajuntament i la
delegació al Baix Llobregat de la Cambra de Comerç. Més de la meitat del
centenar d’empreses assistents eren de la comarca i cercaven contactes en forma
de possibles clients o proveïdors que els poguessin ajudar a créixer.
Precisament aquest és l’aspecte que més ha destacat en la seva intervenció el
president de la delegació de la Cambra de Comerç al Baix Llobregat, Carles
Guilera. “Cercar oportunitats comercials costa un gran esforç,
especialment si és en porta freda, però avui, totes les portes que hi ha al
Foment són calentes i aquesta és una oportunitat que cal aprofitar”, ha
explicat. A més, Guilera ha volgut agrair a l’Ajuntament la seva “gran
sensibilitat pels temes empresarials” assegurant que totes les propostes
sempre són ateses.
De la seva
banda, l’alcalde de Molins de Rei també ha intervingut per insistir en la
mateixa línia. Joan Ramon Casals ha subratllat que “és prioritari pel
govern municipal ajudar al màxim a les empreses i als emprenedors, perquè ells
són els que poden crear més llocs de treball” i ha recordat en aquest punt
les diferents iniciatives preses per l’Ajuntament, com la subvenció de les
quotes als nous autònoms o els ajuts de 3.000 a les empreses que contractin
persones en situació d’atur del municipi. No obstant això, Casals també ha
emplaçat als empresaris a “retornar a la societat aquests ajuts en forma de
polítiques de Responsabilitat Social Corporativa i amb eficiència energètica”.
Precisament una de les ponències prèvies a la
sessió de networking ha girat a l’entorn de l’eficiència energètica a càrrec d’Albert Mitjà, president del Clúster
d’Eficiència Energètica de Catalunya. La segona xerrada ha parlat de les
estratègies de màrqueting als cercadors d’internet, a càrrec d’Isaac Bosch, CEO
d’eComm360. Tot l’acte ha estat conduït pel periodista i cineasta Jordi
Llompart.