Des de mitjans
del mes de juny, totes les persones de Molins de Rei que viuen soles, que tenen
més de 80 anys i que no són usuàries de cap servei de la cartera d’atenció
domiciliària (servei local de teleassistència, servei de treballadora familiar
o servei de neteja) han rebut una carta de l’Ajuntament explicant que rebran la
trucada d’un professional per concertar una futura visita, i recomanant que
mirin d’estar acompanyades per un cuidador o familiar quan es produeixi. Durant
la visita es fa una enquesta per conèixer la situació sociofamiliar de la
persona i per donar a conèixer els recursos i els ajuts que posa a disposició
l’Ajuntament per aquest col·lectiu de persones. També es dóna informació
genèrica com adreces i telèfons de la Guàrdia Urbana, el Centre d’Atenció
Primària, l’Oficina d’Atenció Ciutadana o l’Àrea de Serveis a les Persones. L’objectiu
del pla és detectar possibles situacions de risc i d’aïllament social i, al
mateix temps, oferir els recursos perquè aquestes persones puguin viure amb la
màxima autonomia possible.
Durant les tres setmanes que haurà durat la
campanya s’hauran fet un total de 176 entrevistes, els resultats de les quals
seran lliurats a l’àrea de Serveis Socials per planificar i executar futures
actuacions. El programa “Els serveis socials més a prop” és fruit de la
col·laboració entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Molins de Rei,
gestionat per l’empresa Fundació Desenvolupament Comunitari.