Durant
la presentació de l’informe, la regidora d’Atenció Ciutadana i Transparència,
Laura Soto, ha explicat que es mantenen en línies generals les tendències
detectades en els darrers anys pel que fa tant als canals d’entrada com a les
temàtiques de les comunicacions. En aquest sentit, l’àrea de Sostenibilitat i
Territori agrupa 2 de cada 3 queixes registrades, amb la mobilitat, la
seguretat i la via pública com a temes de màxima preocupació per la
ciutadania.
L’Ajuntament
ha refermat el seu compromís de recuperar un termini de respostes per sota dels
15 dies i de tenir un índex de resposta superior al 95%, si bé cal destacar que
enguany s’ha reduït un 35%, passant dels 37,55 dies als 24,26 dies. La regidora
també ha explicat que de forma imminent es posarà en funcionament d’un nou
programari per agilitzar la gestió de les incidències i facilitar-ne l’anàlisi
comparatiu.
Paral·lelament
l’adjunt general al Síndic de Greuges, Jaume Saura, també ha presentat
l’informe d’aquest organisme, que recull les 11 queixes ciutadanes en les que
l’Ajuntament apareix com a administració afectada, i que estan molt lluny de
les 24 queixes recollides l’any 2017. Les queixes s’han centrat en administració
pública (2), tributs (1), urbanisme i mobilitat (6), medi ambient (1) i
discriminació (1).