Informe del Síndic. El Síndic de Catalunya va presentar al Ple el seu informe sobre Molins de Rei, en el qual destaca que durant el 2012 va rebre 9 queixes amb referència a l’Ajuntament de Molins de Rei. Les queixes adreçades a l’Ajuntament de Molins de Rei són inferiors a la mitjana de les queixes rebudes pels ajuntaments dels municipis de grandària similar, que és de 15.
Quant al temps emprat a donar resposta als tràmits requerits, es constata que l’Ajuntament de Molins de Rei ha emprat, de mitjana, un 30% menys de dies per donar resposta que els ajuntaments del Baix Llobregat (130 dies de mitjana). En el cas de les localitats amb una mida poblacional similar, el nombre de dies utilitzats ha estat semblant (101 de mitjana).
Rafael Ribó va destacar la implicació del Consistori en la millora de l’atenció al ciutadà, essent la primera vegada que assisteix a un Ple d’un municipi per presentar l’informe. El Síndic també va advertir que si les administracions continuen aplicant retallades els drets dels ciutadans estan cada cop més en perill.
583 comunicacions rebudes al 2012. La Memòria de suggeriments i queixes recull un augment del 174% de ciutadans que s’han adreçat a l’Ajuntament respecte al 2011 gràcies a la millora dels canals de comunicació com ara el nou web, la priorització del projecte entre la ciutadania i la millora del temps de resposta que s’ha situat en una mitjana de 12 dies i de la tramitació que assoleix el 88% del total.
Via Pública i Manteniment, Mobilitat i Guàrdia Urbana són les temàtiques que més han tractat els ciutadans, seguides d’Educació (en el 2012 hi ha una pujada, de 5 a 59 degut bàsicament a les queixes per els problemes de la calefacció que va patir l’escola Josep Mª Madorell) Cultura, Promoció Econòmica, Activitats, Rendes, Personal i Organització, Comunicació, Salut Pública i Esports.
Per barris, Centre Vila, El Canal, La Granja, Vallpineda , Riera Nova, Riera Bonet, Bonavista- El Mas i l’Àngel , són els que tenen més nombre de queixes i suggeriments.