El gran
gruix de novetats de la 164ª Fira de la Candelera van enfocades a millorar
l’atenció als visitants. En aquest sentit s’han ampliat les zones d’aparcament
al Polígon el Pla, ocupant part de la carretera i deixant lliure els laterals,
a més de recuperar l’aparcament del riu. En total s’habilitaran 600 places
noves. La gent que les utilitzi podrà accedir al recinte firal amb el servei de
busos llançadora que entre les 9:00 i les 22:00 de dissabte i diumenge farà
recorreguts permanents des dels polígons El Pla i Riera del Molí.
Paral·lelament
també s’han incrementat els lavabos (duplicant pràcticament els de l’edició
anterior) i les àrees de descans (amb un nou punt al Pati del Palau), així com
les hores destinades a la neteja de papereres, lavabos i recinte firal en un
35%. Pel què fa a la seguretat l’increment de la vigilància del muntatge i
desmuntatge i en general de tota la Fira se situa en un 20%. També s’amplia un
30% la superfície de la Fira de Vins, a més d’utilitzar material de més
qualitat pels tasts i degustacions. I una altra novetat és que al costat de la
Fira de Vins, i per primer cop, es crearà una Food Trucks Area, amb quatre
caravanes o camions de menjars diferents.
Però
possiblement la novetat més destacada sigui el llançament d’una app per a
telèfons intel·ligents que ja es pot descarregar gratuïtament des de les
botigues Apple i Android. Aquesta aplicació vol ser una guia per a tots els
visitants, ja que mostra de forma geolocalitzada el mapa de tots els sectors
firals i de tots els serveis. També mostra una agenda que permet incorporar els
actes als calendaris personals de l’usuari. Notícies, venda d’entrades per espectacles
i connexió a les principals xarxes socials acaben de completar l’oferta pels
visitants que se la descarreguin. A més, tothom que la tingui podrà rebre
alertes push amb informació d’interès.
Durant la
roda de premsa de presentació de totes les novetats, l’alcalde de Molins de
Rei, Joan Ramon Casals, ha volgut subratllar que “l’Ajuntament està
fent un gran esforç conscient que la Fira és la millor oportunitat econòmica
per a la vila i hem d’aprofitar-la”. I és que al seu entendre, un dels
principals secrets de l’èxit de la Candelera és que “la Fira manté l’esperit
original de crear oportunitats econòmiques i per això ens hem obsessionat a
preservar aquesta essència sense renunciar a incorporar constantment millores
pels centenars de milers de persones que venen a veure’ns”. La Fira de la
Candelera és una de les més visitades del país, amb més de 300.000 assistents a
cada edició.
De la seva
banda, el primer tinent d’alcalde, Xavi Paz, ha volgut subratllar que “hem
adaptat la Fira als nous espais públics que hem generat recentment, com el Pati
del Palau, els nous aparcaments asfaltats o les places que hem millorat”. Pel
què fa a l’app Paz ha incidit en el fet que “hem ampliat els canals
d’informació per arribar a més gent, d’una manera més directa i utilitzant les
plataformes més modernes i esteses entre la població”.
La Fira de la Candelera té un cost aproximat
de 480.000 euros per l’Ajuntament de Molins de Rei. Segons l’estudi que es va
presentar l’any passat és la fira amb un impacte econòmic més gran de quantes
s’han analitzat al país: per cada euro invertit en retornen 38’7, generant un
negoci de 7’6 milions d’euros a la vila i la comarca.