La Fira de
la Candelera és un excel·lent negoci per l’economia de Molins de Rei. Per cada
euro que s’hi inverteix en retornen 38’7. Això es tradueix amb un impacte de 7’6
milions d’euros en l’economia local. Les dades estan recollides en l’estudi de
la consultora especialitzada Llobregat Serveis Firals, que destaca que cap de
les fires analitzades al país obté un retorn de la inversió tant elevat. De
fet, l’estudi afirma textualment que els resultats “presenten l’efecte
multiplicador més elevat d’entre els estudis d’impacte firal realitzats a
Catalunya”. Segons el document, “això és degut tant al número de
visitants i expositors que tenen marcada a la seva agenda la seva participació
a la Fira de la Candelera, com a l’optimització de l’aportació municipal en els
últims anys al certamen”.
L’estudi es
va realitzar a partir de les dades recollides durant la passada edició de la
Fira de la Candelera. El punt de partida de l’estudi va ser el comptatge dels
visitants, que es va situar a la ratlla de les 300.000 persones, sent les hores
de diumenge al migdia les de màxima afluència. Concretament van visitar la Fira
18.042 persones el divendres, 122.022 el dissabte, i 156.480 el diumenge. L’informe
també ha calculat que d’aquests 300.000 visitants 118.000 van comprar o
adquirir algun producte a la Fira, amb una despesa mitjana de 58’51 euros per
persona (incloent també allotjament, restauració, compres a comerç local i
transport). Per la seva banda, els expositors van fer una despesa mitjana de
122’05 euros a Molins de Rei sense comptar la contractació de l’stand.
L’altra
xifra destacable recollida a l’estudi és l’augment de la facturació que obtenen
els negocis de Molins de Rei durant els dies de la Fira. Així, els comerços
locals veuen créixer les seves vendes en un 350% de mitjana, mentre que
l’increment de facturació de bars i restaurants se situa en un 236%. Les benzineres també venen un 22% més de
producte, i el transport públic augmenta un 68% el nombre de viatgers que
transporta en comparació amb qualsevol altre cap de setmana.
L’estudi d’impacte econòmic ha estat realitzat
per Llobregat Serveis Firals, una empresa amb més de 20 anys d’experiència en
el sector de les Fires, essent socis fundadors de la Federació de Fires de
Catalunya.