Aquests treballs s’inscriuen en el conjunt d’actuacions per a la modernització tecnològica de l’Ajuntament finançades amb fons Next Generation UE
L’Ajuntament de Molins de Rei ha renovat la seva seu electrònica amb l’objectiu de facilitar i agilitzar la relació entre ciutadania i consistori. Entre el més destacat d’aquesta actuació, finançada amb una subvenció de 180.000 euros del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que distribueix els fons europeus Next Generation, es troba la incorporació de cinc nous tràmits que es poden realitzar a través de formulari web: comunicació prèvia d’obres, alta de gual, alta al padró d’habitants, la inscripció a oposicions o processos de selecció i les sol·licituds de targeta d’aparcament individual per a persones amb diversitat funcional.
A més, ara és més senzill accedir al web de la seu electrònica des de qualsevol dispositiu, ja que s’ha adaptat per tal de ser consultada tant des de dispositius fixos com mòbils i també s’ofereix la possibilitat de realitzar la signatura biomètrica per tal que els ciutadans i ciutadanes puguin signar electrònicament durant la seva atenció presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana.
L’actuació també suposa la implementació de serveis de l’Associació Oberta de Catalunya (AOC) com ara Representa i Via Oberta.
Censos, subvencions i proveïdors
Més enllà d’aquestes millores, la seu electrònica ha incorporat també diferents mòduls com el de tramitació de subvencions i el de censos a més de sumar el portal del proveïdor, des del qual les persones proveïdores de serveis al consistori poden consultar les seves factures i l’estat d’aquestes. A més, també s’hi pot accedir a la Carpeta Ciutadana de l’Estat.
Les millores dutes a terme es completen amb la implementació d’una aplicació de queixes i suggeriments.