L’Ajuntament de Molins de Rei vol agrair a totes les persones que han participat a la 170ª edició de la Fira de la Candelera, que enguany s’ha fet en gran mesura en un format virtual. La implicació d’expositors, entitats, grups artístics i de les persones de l’organització ha permès tirar endavant una fira molt complexa però que ha atret a més de 25.000 persones. La bona acollida s’ha fet notar a les diferents activitats, a les campanyes de promoció, a les vendes dels estands i en el seguiment a través de les diferents xarxes socials.
La Fira de la Candelera ha superat el repte i s’ha sobreposat a la pandèmia. Malgrat la suspensió de la fira comercial i de què la gran majoria d’activitats només s’han pogut gaudir online, la ciutadania ha respost i ha utilitzat la tecnologia per descobrir una altra Fira. Des del pregó inicial fins a la darrera de les activitats, s’han registrat bons índexs d’audiència i d’interacció a través de les diferents plataformes digitals.
El govern municipal vol agrair públicament a tothom que ha participat en la Fira per la seva confiança en un moment de dificultats. En primer lloc a les entitats i als grups artístics locals que han omplert de contingut d’alt valor afegit les activitats. En aquest punt vol enviar tot l’escalf i els ànims a la Companyia de Teatre 15 Arcades per la mort sobtada de Rafel Canosa, una persona extraordinàriament implicada en la cultura de Molins de Rei.
L’Ajuntament de Molins de Rei també vol fer un especial agraïment als més de 150 expositors que han mantingut el seu estand obert a la fira virtual, així com als diferents professionals del sector de la gastronomia, l’alimentació i l’empresa que s’han adaptat als nous formats i han aconseguit realitzar les seves activitats amb bones xifres d’assistència.
I finalment als visitants. L’esforç de Molins de Rei per mantenir la Candelera malgrat les dificultats s’ha vist compensat per aquestes més de 25.000 persones que han participat de la fira virtual i que ens animen a continuar amb més força que mai.
La 170ª edició de la Fira de la Candelera presenta unes bones xifres de participació tenint en compte que s’ha celebrat en un format inèdit fins ara. En total han passat per la fira virtual més de 25.000 persones, i tots els indicadors han mostrat un creixement i una alta satisfacció per part dels visitants.
Així, per exemple, el pregó d’enguany ha estat el més vist de la història de la Fira. L’emissió en directe o posteriorment en diferit a Youtube ha arribat a 1.737 persones, cinc vegades més que en qualsevol altra edició. Les activitats de l’àmbit empresarial van atreure a 150 professionals, i les jornades agràries a un centenar.
La vessant gastronòmica i d’alimentació també ha aconseguit molt bones xifres, amb més de 4.300 visualitzacions o participacions en els diferents tallers, tastos i sessions de cuina. Precisament, les sessions de cuina (esmorzar de traginers, coradella innovadora, recepta amb Carles Gaig i curiositats sobre el vi i la tòfona) han estat algunes de les activitats que han despertat més interès, acumulant més de 3.700 visualitzacions.
I respecte als tastets musicals i teatrals també superen les 750 visualitzacions a Youtube. Els 20 vídeos de la fira d’entitats han aconseguit 1.167 visualitzacions.
Pel que fa a les xarxes socials, mitjançant les diferents publicacions i campanyes, s’ha arribat fins a 165.100 persones, que han vist alguna publicació. Prop de 5.000 han generat algun tipus d’interacció amb els perfils de la Candelera, més enllà de visualitzar-ne el contingut. Instagram, Youtube i Facebook per aquest ordre, han estat els canals socials preferits dels visitants.
Bona acollida comercial
Durant els dies de la Fira, les diferents entitats de comerç de la vila han realitzat campanyes de promoció en les que es regalava una copa commemorativa de la Fira de Vins. L’èxit de les iniciatives ha provocat que les copes disponibles s’hagin esgotat ràpidament i que s’hagi hagut de prorrogar la promoció.
Finalment, els estands comercials que han participat a la Fira Virtual també han mostrat la seva satisfacció per les vendes, tot i que no són comparables a les de cap edició presencial.