FacebookTwitterYouTubeInstagramMail
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Ajuntament

  • Seu electrònica
  • Com s’organitza l’Ajuntament?
  • Legislació, normativa, documentació i estadístiques
  • Informació econòmico-financera
  • Comunicació i premsa
  • Govern obert i transparència
  • Oferta Pública d’Ocupació
  • Subvencions
  • Contacta amb l’Ajuntament
  • Calendari festius
  • Bústia ètica i de bon govern
  • PAM – Pla d’Actuació Municipal 2023-2027
  • Agenda Urbana 2030 de Molins de Rei

No pots trobar el què busques?

Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Pàgines visitades

Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.

Home / Notícies / L’Ajuntament redueix el temps de resposta a les reclamacions del Síndic de Greuges
27 de setembre de 2023

L’Ajuntament redueix el temps de resposta a les reclamacions del Síndic de Greuges

El temps mitjà de resposta per part de l’Ajuntament de Molins de Rei a les queixes que la ciutadania formula a través del Síndic de Greuges va ser de 27,8 dies hàbils el 2022, una xifra inferior als 30 dies hàbils de l’any 2021.

Avui, 27 de setembre, abans del Ple ordinari de setembre,  ha tingut lloc el Ple extraordinari del Síndic de Greuges de Catalunya, on s’ha donat compte de l’informe anual de la síndica de greuges amb relació a les actuacions que ha dut a terme a Molins de Rei l’any 2022 i també de la Memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments de l’any anterior.

Informe de la síndica de greuges

La principal dada a destacar de l’informe és que l’Ajuntament de Molins de Rei  ha reduït el temps mitjà de resposta a les reclamacions del Síndic de Greuges, aconseguint la xifra més baixa d’ençà de la signatura del conveni amb el Síndic l’any 2012. La xifra del 2022 va ser de 27,8 dies hàbils mentre que el 2021 va ser de 30 dies hàbils.

Pel que respecta al nombre de queixes traslladades pel Síndic de Greuges a l’Ajuntament de Molins de Rei per a la seva tramitació durant el 2022 va ser de 18, igual que l’any anterior. En aquests moments, han quedat definitivament tancades 17 i la reclamació que queda per respondre, està en estudi pels serveis tècnics. Els àmbits de les queixes acostumen a ser principalment sobre polítiques socials, polítiques territorials, administració pública i tributs i consum.

 En total, la institució del Síndic de Greuges va dur a terme 95 actuacions a Molins de Rei durant l’any 2022 -43 queixes i 52 consultes, provinents de 78 persones diferents-, xifra inferior a la de l’any anterior, on varen ser un total de 105 actuacions -50 queixes i 55 consultes-.

Cal recordar que, l’ajuntament només rep del Síndic aquelles reclamacions que són de competència municipal, ja que la institució pot rebre queixes pertanyents a altres administracions així com també aquelles referents a empreses privades que presten serveis d’interès públic, com ara el subministrament d’electricitat, telefonia, aigua i gas o el servei postal.

Memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments

Les xifres del 2022 de la memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments de l’Ajuntament de Molins de Rei, indiquen que el nombre total de queixes, suggeriments, peticions i agraïments  han augmentat respecte a l’any anterior. En total, el  2022, van haver-hi 766 entrades, 134 més que l’any 2021. Tot i això, els resultats són molt positius, ja que s’ha millorat en el temps de resposta en  gairebé 3 dies menys –s’ha passat dels 38,27 dies als 35,37- i també ha augmentat el percentatge de respostes fins a un 88,51%  -un 5,6% més que el 2021-.

Respecte al canal d’entrada escollit per la ciutadania per comunicar-se amb l’Ajuntament, cal destacar que, les instàncies electròniques prenen encara més protagonisme. Aquest fou, de nou, el canal d’entrada emprat majoritàriament per la  ciutadania amb un total de 484 entrades front a les 385 del 2021, seguit del correu electrònic –105 al 2022; 101 al 2021-. Més lluny, però seguint la tendència a l’alça que ja va mostrar l’any passat, hi ha l’espai “Preguntes a l’alcalde” de Ràdio Molins de Rei, que ha aglutinat 89 entrades per 74 al 2021. D’instàncies presencials hi ha hagut 86 (68 el 2021) i 2 queixes que han entrat per telèfon (3 al 2021).

Pel que respecta als àmbits, Via Pública i Manteniment són les que concentren el nombre més alt amb molta diferència, 220 (261 el 2021); seguida de Mobilitat, 90 (55 al 2021), Parcs i Jardins (que abans s’englobava a Via Pública o Sostenibilitat, segons el cas), amb 87; Governació / Guàrdia urbana, amb 65 (61 al 2021), i Instal·lacions tècniques amb 58, per les 23 del 2021.

Últimes notícies

  • Comença la darrera fase de les obres de millora a l’entorn del supermercat LIDL 30 d'abril de 2025
  • El servei d’AMBici s’ampliarà amb 2 noves estacions i 22 bicicletes elèctriques més 30 d'abril de 2025
  • Millores al servei de la línia de Bus Urbà MB3 29 d'abril de 2025
  • Inscriu-te a l’activitat “Let’s Clean Up Europe” – Netegem Collserola! 29 d'abril de 2025
  • L’Ajuntament posa en marxa l’enquesta de percepció de seguretat 25 d'abril de 2025

Categories notícies

  • Activitat econòmica
  • Actualitat
  • Ajuntament
  • Coronavirus SARS-CoV2
  • Covid19 – Àmbit Econòmic
  • Covid19- Àmbit de les persones
  • Covid19- Àmbit sanitari
  • Educació i cultura
  • Esports
  • Festa Major
  • Formació
  • Habitatge
  • Informació de servei
  • Joventut i infància
  • Medi ambient
  • Mobilitat
  • Ocupació
  • Patrimoni
  • Salut
  • Seguretat
  • Trencaclosques
  • Uncategorized @ca
  • Via Pública

Compartiu aquest contingut

Whatsapp share
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de Cookies
  • Protecció de dades
  • Contactar
  • Ajudan’s a millorar el web
© 2020 Ajuntament de Molins de Rei |
Pl. Catalunya, 1 |
08750 Molins de Rei |
Tel 93 680 33 40

Whatsapp de l'Ajuntament