FacebookTwitterYouTubeInstagramMail
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Ajuntament

  • Seu electrònica
  • Com s’organitza l’Ajuntament?
  • Legislació, normativa, documentació i estadístiques
  • Informació econòmico-financera
  • Comunicació i premsa
  • Govern obert i transparència
  • Oferta Pública d’Ocupació
  • Subvencions
  • Contacta amb l’Ajuntament
  • Calendari festius
  • Bústia ètica i de bon govern
  • PAM – Pla d’Actuació Municipal 2023-2027
  • Agenda Urbana 2030 de Molins de Rei

No pots trobar el què busques?

Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Pàgines visitades

Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.

Home / Notícies / L’Ajuntament destina més de 600.000 € per afrontar la crisi del Covid19
24 d'abril de 2020

L’Ajuntament destina més de 600.000 € per afrontar la crisi del Covid19

Des d’un primer moment s’han pres mesures per a garantir, el màxim possible, els llocs de treball dels serveis tancats pel COVID 19, per atendre els més vulnerables i dotar de recursos i mitjans als serveis i treballadors municipals.

L’emergència sanitària del COVID-19 ha provocat despeses extraordinàries, això fa necessari modificar el pressupost vigent. Part dels estalvis de la liquidació pressupostària de l’any 2019 s’utilitzaran per sufragar aquestes despeses sobrevingudes i les previstes pel futur immediat fins a un total de 600.000 euros.

Arrel d’aquesta situació excepcional, el consistori molinenc, al llarg d’aquests darrers dies, ha donat resposta immediata a les diferents necessitats de caràcter urgent. Tots els esforços econòmics fets, i els previstos realitzar les properes setmanes, estan orientats a l’essencial. L’atenció als col·lectius i persones més vulnerables,  a garantir el funcionament de l’organització en circumstàncies extraordinàries amb la protecció dels treballadors dels serveis essencials i atendre les noves necessitats derivades de la crisi sanitària.

Un pla de xoc per atendre els col·lectius més vulnerables  dotat amb 100.000 euros, permet ajudes als infants, al lloguer, a l’emergència social  i especialment suport a  la gent gran amb: la posta en marxa d’un servei d’àpats a domicili, l’increment del Servei d’atenció a domicili (SAD) i del servei de Teleassistència. Cal destacar la importància del treball voluntari en l’àmbit de serveis socials i el suport a tasques quotidianes.

Els serveis essencials de l’Ajuntament de Molins de Rei, especialment els treballadors/es de la Llar d’avis i Guàrdia urbana, han necessitat material de protecció individual front la propagació del coronavirus com són EPIS, mascaretes, gels hidroalcohòlics, guants, entre d’altres.  A hores d’ara, s’ha dut a terme una despesa de 38.227,80€ i, realitza una previsió de fins 90.000€ més,  per tal de preveure la  protecció de tots els treballadors/es i dels ciutadans quan paulatinament es recobri l’activitat i l’atenció al públic.

A més s’ha reforçat la plantilla de la Guardia urbana i de la Llar d’avis municipal. Per una banda, per tal de poder donar servei a la població arran de la declaració d’Estat d’Alarma; i per l’altra la imprescindible major dedicació de recursos humans a la Llar d’Avís Municipal; per això es fa una reserva per  una  despesa de prop de 70.000€.

Per altra banda, la implantació del teletreball, les necessitats de desinfeccions   extraordinàries i molt específiques a la llar d‘avis, al mercat i a determinades zones sensibles de la vila  i el reforç de la comunicació a la ciutadania  també ha suposa  una necessitat de crèdit estimada en  130.000 euros. Els treballadors   municipals disposen de  material  informàtic,  de telèfons mòbils per atendre les seves tasques de treball i la ciutadania via telefònica i les tauletes permeten als residents de la Llar d’Avis comunicar-se amb els familiars.

Finalment, el tancament establert a causa de l’estat d’alarma de les instal·lacions esportives i dels serveis educatius  que es presten en règim de concessió o contractualment i la suspensió dels pagaments dels serveis no prestats decretada per l’Ajuntament,  ha significat  la necessitat garantir la viabilitat de les empreses i dels concessionaris municipals. Així, per cobrir les despeses de gestió,  dels sous dels treballadors, neteja, coordinació i direcció que de les escoles bressol de la Traca i el Molí i el Cub Natació Molins de Rei, cada servei amb la seva especificitat concreta, per aquests conceptes es preveu una despesa de 211.000 euros.

Últimes notícies

  • Les farmàcies de Molins de Rei s’adhereixen a la campanya “Mànigues amunt” 8 de maig de 2025
  • En marxa dues noves estacions d’AMBici 7 de maig de 2025
  • Del 12 al 16 de maig – Tall accés Crta. Rierada, alçada núm. 3, desviació per c/ Bosc 6 de maig de 2025
  • Continua oberta la licitació per muntar parada al mercat municipal 6 de maig de 2025
  • Comença la darrera fase de les obres de millora a l’entorn del supermercat LIDL 30 d'abril de 2025

Categories notícies

  • Activitat econòmica
  • Actualitat
  • Ajuntament
  • Coronavirus SARS-CoV2
  • Covid19 – Àmbit Econòmic
  • Covid19- Àmbit de les persones
  • Covid19- Àmbit sanitari
  • Educació i cultura
  • Esports
  • Festa Major
  • Formació
  • Habitatge
  • Informació de servei
  • Joventut i infància
  • Medi ambient
  • Mobilitat
  • Ocupació
  • Patrimoni
  • Salut
  • Seguretat
  • Trencaclosques
  • Uncategorized @ca
  • Via Pública

Compartiu aquest contingut

Whatsapp share
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de Cookies
  • Protecció de dades
  • Contactar
  • Ajudan’s a millorar el web
© 2020 Ajuntament de Molins de Rei |
Pl. Catalunya, 1 |
08750 Molins de Rei |
Tel 93 680 33 40

Whatsapp de l'Ajuntament