Aquest dijous es presenten les dades del tractament de les queixes, suggeriments i agraïments al municipi juntament amb l’informe del Síndic de Greuges pel que fa al nostre municipi.
Al llarg de l’any passat l’Ajuntament de Molins de Rei rebia un total de 713 entrades dins del seu programa de Queixes, Suggeriments i Agraïments i donava resposta a totes elles. Més enllà d’aquesta xifra, similar a la de l’any anterior quan es van registrar 704 entrades, destaca la reducció assolida en el temps de resposta que passava de ser de 66,55 dies naturals de mitjana el 2023 a situar-se en 14,06 dies durant el 2024. Així s’exposava aquesta tarda durant la roda de premsa de presentació del ple extraordinari d’aquest dijous 31 de juliol en el qual es donarà a conèixer l’informe de la Sindicatura de Greuges i la Memòria de Queixes i Suggeriments de l’Ajuntament.
Més enllà de l’agilitat amb la qual s’ha donat resposta, durant la roda de premsa també s’exposava la valoració positiva que fa la població del programa de Queixes, Suggeriments i Agraïments. I és que la ciutadania puntua amb un 7,1 sobre 10 aquest sistema de comunicació amb l’Ajuntament.
L’alcalde, Xavi Paz, destacava així, que “el termini de resposta ha estat per sota dels 15 dies com ens havíem compromès. I a hores d’ara també estem millorant aquesta dada. No té per què ser una resposta en positiu a la reclamació, però s’ha respost en un temps inferior als 15 dies i això fa que es valori en positiu aquest canal”.
Pel que fa als motius que han permès impulsar aquesta millora, el regidor de Qualitat Democràtica, Àlex Herrero afirmava que “l’any passat vam decidir posar fil a l’agulla i gràcies al treball que s’ha fet des de la casa, gràcies a l’esforç de la plantilla municipal, hem passat d’una resposta de 66 dies a 14 dies. Anem per bon camí amb la feina molt ben feta”.
Vies de contacte
La ciutadania té a la seva disposició diferents vies per fer arribar els seus comentaris a l’Ajuntament com ara l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania, Ràdio Molins de Rei o l’App Som Molins, per exemple. Entre aquestes destaca el creixement de les trameses realitzades de manera telemàtica que va passar de 460 a 471 i les consultes presentades a l’espai “Preguntes a l’alcalde” de l’emissora municipal que han crescut de 109 al 2023 a ser 148 al 2024.
A banda de les vies per a rebre queixes i suggeriments, també s’exposaven a la roda de premsa les incidències rebudes a l’App Cuidem Molins, vigent durant l’any passat i substituïda a inicis del 2025 per Som Molins. Aquestes se centraven principalment en incidències als espais públics situant-se durant el 2024 a les 327, de les quals es donava resposta al 94,5 %.
L’informe del Síndic de Greuges
Finalment, al ple del 31 de juliol es presentarà l’informe del Síndic de Greuges. En ell es recull un creixement de les queixes presentades a través d’aquesta institució que han passat de ser 8 al 2023 a ser 20 l’any passat. Totes les reclamacions rebudes per l’Ajuntament a través d’aquesta via van ser respostes en un termini mitjà de 29,5 dies hàbils davant dels 42 dies hàbils que s’invertien en l’exercici 2023.