El Centre de Serveis a les Empreses de
Molins de Rei ha estat presentat com a cas d’èxit per la Diputació de Barcelona.
El motiu és la seva ràtio d’èxit en l’assessorament a emprenedors. I és que el
79,2% de les empreses que es van crear assessorades pels serveis municipals
durant el període 2011-2014 continuaven actives al cap de tres anys. Tres anys
és el termini que els experts fixen per determinar si una empresa ha superat
les dificultats de la seva creació i té viabilitat a mig i llarg termini.
Concretament les dades de les empreses
fundades l’any 2014 demostren que la taxa de supervivència als tres anys se
situava al 76,4% a Molins de Rei, al 59,2% al Baix Llobregat i al 62,1% a la
demarcació de Barcelona, on en total hi ha 45 Centres Locals de Serveis a les
Empreses.
De mitjana, les empreses que es van
crear entre 2011 i 2014 i que es mantenen en funcionament compten amb 2,2
treballadors. A més, un 28% d’aquestes empreses han facturat més de 50.000
euros anuals. De l’enquesta elaborada per la Diputació també es desprèn que el
32% de les empreses locals en funcionament des de 2014 té bones expectatives
per l’any vinent.
Els motius d’aquestes bones dades
rauen en diferents factors:
–
Dos punts d’atenció ubicats estratègicament
–
Creixement continuat del servei des de la seva creació l’any 2007: increment
dels serveis, noves aliances estratègiques, ampliació del suport supramunicipal
i implantació de procediments de qualitat
–
Estructura especialitzada
–
Recursos (informatius, formatius, capacitació
d’actituds, cooperació empresarial i financers)
–
Acompanyament exhaustiu (des del inici del projecte, en l’elaboració
del pla d’empresa i en la fase de consolidació)
–
Derivació (reconduir a l’emprenedor cap a
altres serveis quan es detecta que el projecte no és viable).
–
Treball transversal (ocupació-emprenedoria)
Durant l’any 2014 el Centre de Serveis
a les Empreses de Molins de Rei va informar 284 persones i en va assessorar 201.
En total es van treballar 55 plans de negoci que van acabar concretar-se en la
creació de 44 empreses.
El
cas de MELICO
Durant la roda de premsa de presentació de tots aquests resultats també s’ha
presentat el cas d’èxit de Núria Cera, una emprenedora molinenca que fa cinc anys
va decidir crear la seva pròpia marca de roba infantil i que va demanar l’assistència
de l’Ajuntament de Molins i de la Cambra de Comerç. Avui la Núria és la
propietària de MELICO, té una botiga de roba a Barcelona, ven a mercats dels Estats
Units i l’Equador i també ven per Internet a través de www.melico.es.