Hola, és l’hora de fer música i ho farem divertint-nos!, us presentem tres activitats relacionades amb la música tot esperant que us agradin. També aprofitem per dir-vos que si teniu qualsevol dubte podeu posar-vos en contacte amb nosaltres mitjançant el correu electrònic trencaclosques@suara.coop
Primera activitat: La primavera de Vivaldi!
Hola famílies!
Seguim amb la primavera! Aquesta setmana fem una proposta musical. A partir del fragment “La primavera” de “Les quatre estacions” de Vivaldi, treballarem l’educació musical.
La percepció de la música, com qualsevol altra forma d’art, també s’ha d’educar: saber diferenciar el so i el silenci, greus i aguts, el timbre, el ritme, els instruments que hi sonen… I escoltar una gran varietat d’estils musicals diferents.
En aquesta activitat treballarem la diferència entre soroll i silenci, entre so greu i agut, i entre un volum alt i un de baix. D’altra banda, el ritme és essencial per poder fer més endavant un correcte aprenentatge de la lecto-escriptura (recordem, per exemple, que piquem les síl·labes quan són més grans!), i els gestos formen part d’un 70% de la comunicació amb els altres durant tota la vida, encara que no ens n’adonem: és la comunicació no verbal.
Segona activitat: El to i la intensitat
Tot seguit treballarem diferents aspectes de la música:
En primer lloc jugarem amb la diferència entre so o soroll i silenci: farem soroll ben fort amb les mans, i pararem de cop tot fent silenci quan veiem que la mà es tanca.
Ara toca escoltar molt bé, perquè els tons aguts ens fan pujar els braços ben amunt! En canvi, quan sonen tons greus, els baixem… Com si els aguts ens despertessin i els greus ens fessin tenir una mica de son. És el que passa amb el so agut, que té més vibracions, i el greu en canvi, en té menys.
I finalment veurem com n’és de petit el so quan es fluixet i com es fa gran quan és ben fort! La intensitat amb què sona la música la fa petita com una nou, o gran com el sol!
Tercera activitat: Orquestra i expressió!
Esperem que gaudiu molt de la música i de la proposta! Però sobretot, penseu que si el nen o la nena es vol moure lliurement mentre l’escolta, serà genial! Estarà expressant el que sent sense pautes ni barreres, de forma espontània!
Us deixem un enllaç per poder veure els diferents instruments d’on surt la música. Disfruteu!
Per acabar de completar l’activitat, tothom qui vulgui pot fer un dibuix de la primavera de Vivaldi per expressar el que hagi sentit amb la música. Si voleu fer-nos arribar les vostres creacions estarem molt contentes de veure-les. trencaclosques@suara.coop
Una abraçada.