L’Ajuntament millorarà els serveis públics digitals posant el focus en la ciutadania.
Molins de Rei ha rebut una subvenció de 179.547,06 € destinada a la transformació digital i modernització de l’administració municipal. La subvenció, aprovada el 31 de maig de 2023, arriba a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que distribueix els Fons Europeus Next Generation i que té la transformació digital com un dels seus eixos transversals.
Amb la mirada posada en la ciutadania i la voluntat d’esdevenir una palanca en les transformacions del territori, el consistori millorarà, a través de deu actuacions, la seva plataforma d’administració electrònica. Aquesta serà capaç d’integrar-se i adaptar-se a noves solucions digitals i tecnologies emergents, així com a nous serveis d’interoperabilitat. El ciutadà podrà, entre d’altres, accedir a la tramitació electrònica des de qualsevol dispositiu, mòbil o fix, apropant així l’administració a l’usuari en casos com altes de guals, al padró, inscripcions a processos selectius, sol·licituds de targetes d’aparcament individual per a persones amb diversitat funcional i/o comunicacions prèvies d’obres.
A més, l’Ajuntament també millorarà els seus procediments interns mitjançant la simplificació i l’automatització. D’aquesta manera, pretén aconseguir una administració eficient i eficaç, que garanteixi una gestió adequada i sostenible dels recursos públics, agilitzant la tramitació de subvencions des de l’obertura de la convocatòria a la justificació de les mateixes.
Les millores revertiran en el personal públic de l’organització, però estan pensades especialment per millorar els serveis públics municipals i la relació entre l’Ajuntament i la ciutadania, les empreses, les associacions i altres entitats del municipi. Tots aquests agents podran relacionar-se de manera ràpida i senzilla amb l’administració local, i s’establirà així un nou marc relacional entre l’Administració Pública i ciutadania, com en el cas d’un nou mòdul de queixes i suggeriment que permetrà fer més eficient la gestió, el retorn al ciutadà i, per tant, millorar el servei.
Gràcies a aquestes accions, l’Ajuntament de Molins de Rei avançarà en la seva modernització i transformació digital per assolir una administració digital inclusiva, segura, transparent, accessible i més propera a la ciutadania i les empreses del municipi. La integració de la carpeta ciutadana de l’estat a la carpeta ciutadana de l’Ajuntament ampliarà al ciutadà un sol espai, segur, ràpid i accessible, de tota la seva informació.
Si voleu saber més sobre la línia en la què s’inscriu aquesta subvenció, podeu accedir aquí: https://planderecuperacion.gob.es/politicas-y-componentes/componente-11-modernizacion-de-las-administraciones-publicas