El projecte,
impulsat per l’Ajuntament i finançat per la Diputació de Barcelona, té com
objectiu donar a conèixer la vila, la seva història i els seus edificis més
emblemàtics a vilatans i forans i posar en valor el patrimoni de Molins de Rei
per a fer-la una vila més atractiva. En aquesta primera fase s’han triat 19
punts, tot i que hi ha més espais que també mereixerien ser senyalitzats, i si
hi hagués una segona fase s’ampliarien els punts.
A banda
de la senyalització, la campanya de promoció del turisme a Molins de Rei es
complementa amb l’edició d’uns tríptics que incorporen un plànol d’ubicació
dels 19 punts i informació de cada un d’ells i una pàgina web www.turismeamolinsderei.cat. Els tríptics es trobaran a partir de mitjans de gener
als principals equipaments del municipi i es preveu que la pàgina web es pugui
visitar per la Fira de la Candelera.
Durant la presentació del programa als mitjans de
comunicació, l’alcalde, Joan Ramon
Casals, ha destacat que “Molins de
Rei és un dels municipis amb una riquesa i un valor històric dels més
importants de la nostra comarca” i ha recordat la voluntat de l’Equip de
Govern de “posar en valor el nostre
patrimoni perquè tot i tenir-ho a prop, no sempre es coneix prou”. En la
seva intervenció, el primer tinent d’alcalde Xavi Paz ha subratllat que “la
millor manera de preservar el patrimoni de Molins de Rei és donar-lo a conèixer”
i ha recordat que “gràcies als hotels,
la vila rep cada dia més visitants que, més enllà d’hostatjar-se per anar a
Barcelona, volen aprofitar la seva estada per conèixer la nostra historia i el
nostre patrimoni”. La presentació als mitjans també va comptar amb la
presència de la regidora de Turisme, Carme Madorell.
El projecte de senyalització turística és un treball
transversal realitzat des de les regidories de Turisme, Cultura I Via Pública.