La resposta a la demanda d’ajuts
socials que estan subjectes al compliment d’uns determinats requisits i a la presentació
de la sol·licitud, acompanyada de la documentació corresponent, millorarà
notablement. Per un costat, es podrà fer una atenció més ràpida i es reduirà el
nombre de gestions a l’hora de realitzar els pagaments dels ajuts econòmics
mitjançant transferències bancàries. Per altra banda, es reduirà també el nombre de documentació a presentar
atès que en alguns casos s’unificaran les dades de les persones sol·licitants i
es tramitaran les sol·licituds de certificacions cap a altres administracions.
A més, des de la nova Oficina de
Prestacions Socials s’informarà telefònicament de l’evolució dels tràmits, evitant
desplaçaments als usuaris i perquè les
persones que demanin els ajuts sàpiguen de seguida si poden comptar-hi o no.
Pel que fa als ajuts que es poden
sol·licitar en aquesta nova Oficina hi ha:
–
El
passi metropolità
–
Els
ajuts socials per a gent gran: l’ajut de
l’IBI, de l’aigua i d’escombreries i l’ajut per a persones de 75 anys o
més que viuen soles
–
Els
ajuts a l’IBI i a la taxa d’escombraries per famílies en situació de
vulnerabilitat
–
La
targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat
Destacar com a novetat que aquest any des
del dia 2 de maig i fins el 30 de novembre, les persones grans de Molins de Rei
poden tramitar tots els seus ajuts en una única sol·licitud en aquesta Oficina
de Prestacions Socials
Per alta banda, des de l’Oficina de
Prestacions Socials també s’informa a la ciutadania sobre qüestions
relacionades amb la pobresa energètica i es realitzen altres gestions derivades
de serveis socials.
La regidora de Serveis Socials, Carme
Madorell, ha explicat que “amb aquesta
mesura obtenim molts beneficis directes per la ciutadania i, al mateix temps,
també ajudem a oxigenar l’àrea de Serveis Socials, ja que els alliberem de la
part més burocràtica i poden concentrar més els seus esforços en l’atenció social
personalitzada que se seguirà fent a Ca n’Ametller”.
De la seva banda, l’alcalde de Molins
de Rei, Joan Ramon Casals, ha
subratllat que la nova Oficina de Prestacions Socials “és una millora qualitativa en la prestació dels serveis” i ha
incidit en el concepte que “la població
ha d’entendre els ajuts municipals com a drets socials, i per això ens esforcem
a fer-los totalment accessibles”.
Des del passat 1 de març que es va activar aquesta nova oficina s’han
produït 554 atencions a 279 persones.