Sol·licitar cita prèvia
Podeu sol·licitar cita prèvia amb l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor
podeu fer-ho mitjançant els següents canals:
Enviant un correu electrònic a
consum@molinsderei.cat
Rebreu resposta en 24 hores en dies laborables
Trucant al telèfon
93 680 03 70
De dilluns a divendres, de 9.30 a 13.30 h.
-
Què és l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor?
-
La Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Molins de Rei és un servei municipal d’atenció directa i gratuïta que te la finalitat d’informar, orientar i assessorar a les persones consumidores.
Els serveis que ofereix són:
- Rebre i tramitar les queixes, reclamacions i denúncies de les persones consumidores domiciliades a Molins de Rei o les referents a establiments ubicats al municipi
- Informar i orientar a les persones consumidores sobre els seus drets
- Gestionar les reclamacions per mitjà de la mediació en matèria de consum
- Mediació en consum
- Fomentar l’arbitratge com a mitjà de resolució dels conflictes de consum entre els establiments comercials i les empreses i els consumidors.
- Informar sobre temes de consum rellevants mitjançant campanyes divulgatives, sessions informatives, jornades…
Horari atenció telefònica i presencial, amb cita prèvia, a la Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor:
Dimarts 10 15h i divendres de 13 a 15h i de 16 a 19h
-
Com es fa una reclamació?
-
Qui són les persones consumidores?
Segons el Codi de consum de Catalunya, Llei 22/2010, són persones consumidores les persones físiques o jurídiques que actuen en el marc de les relacions de consum en un àmbit aliè a una activitat professional o empresarial. Aquesta protecció s’amplia als treballadors autònoms i a les microempreses en les seves relacions de consum amb empreses prestadores de serveis bàsics i serveis de tracte continu. Per tindre la consideració de microempresa d’acord amb la recomanació 2003/361/CE, s’ha de tenir menys de 10 treballadors o una facturació anual per sota dels 2 milions d’euros.
Com realitzar una reclamació de consum
En primer lloc, cal comunicar a l’establiment o l’empresa els fets. Es pot fer mitjançant els fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia. Si la persona consumidora no rep una resposta satisfactòria en el termini màxim d’1 mes, es pot presentar una reclamació/denúncia al Servei Públic de Consum de Molins de Rei (cal estar domiciliat a Molins de Rei o que hi estigui l’empresa a la qual es reclama). Si no viviu a Molins, adreceu-vos a Servei Públic de Consum del vostre municipi o comarca o l’Agència Catalana de Consum.
En l’escrit de reclamació o denúncia cal incloure-hi les dades personals (adreça, telèfon de contacte, etc.), els fets i la petició, i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació de què disposeu (factura, tíquet, publicitat, pressupost…).
Amb una reclamació es pot obtenir, mitjançant una mediació o un arbitratge, la reparació d’un dany, el retorn de determinades quantitats o bé la rescissió d’un contracte o l’anul·lació d’un deute. Amb una denúncia es posen en coneixement de l’Administració uns fets que poden ser constitutius d’infracció administrativa per tal que els investigui i, si escau, actuï d’ofici per corregir la conducta infractora i defensi els interessos generals.
Per fer aquesta tramitació, també podeu demanar l’assessorament d’una associació de consumidors.
La mediació en consum
La mediació en matèria de consum és un procediment voluntari de resolució extrajudicial de conflictes que facilita a les parts (consumidors i empresaris) trobar punts d’entesa que posin fi al problema amb la intervenció d’una persona mediadora, experta en consum, que actua de manera neutra i imparcial.
La majoria de conflictes que es presenten entre les persones consumidores i els establiments comercials són fruit de malentesos, molts d’ells causats per manca d’informació, per desconeixement en la forma de contractar o per una atenció al client poc acurada. Davant d’aquestes situacions la mediació de consum facilita assolir una solució satisfactòria per a les dues parts.
-
10 Normes d’or per un consum responsable
-
Per a un consum responsable, consumim…
- Pensant abans les possibilitats de reparar, reutilitzar o intercanviar.
- De manera conscient i fixant-nos en la qualitat del producte, en el que necessitem i en la despesa que volem fer.
- Tenint cura de l’entorn i les persones. Triem productes que s’elaborin amb respecte per a les persones treballadores i el medi ambient.
- Productes de proximitat. A prop nostre es produeixen la majoria de coses que necessitem per viure. Busquem les opcions que tenim més a prop!
- Al comerç local. D’aquesta manera donem suport al desenvolupament del teixit econòmic i afavorim la sostenibilitat social i ambiental de la vila.
- Rebutjant els plàstics. Si reduïm els productes excessivament envasats, generarem menys residus i reduirem la contaminació ambiental.
- Fixant-nos en l’etiqueta. Tinguem en compte la informació vinculada al producte, la garantia, les condicions de compra i les possibilitats de reparació.
- Valorant la vida útil dels productes que ens ofereixen. Comprar productes de qualitat ens assegura gaudir-ne durant més temps.
- Prioritzant els mitjans de transport sostenibles al llarg de tot el procés de compra.
- Fent un ús eficient dels recursos. A casa, podem aplicar mesures de reducció de la despesa energètica.
-
Contactar amb La Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)
-
Plaça del Mercat, 5-6
08750 Molins de Rei
T. 93 680 03 70
consum@molinsderei.cat